Hittar tyvärr inga babyskydd som är plustestade. Det verkar bara vara något man gör på bilstolar?
Men jag googlar vidare! Plustest låter ju helt rimligt som krav.
 
Jag tror inte att det är så stor skillnad på säkerheten. Däremot kan det finnas andra skillnader som känns viktiga, hur handtag är utformat, om det finns bas och hur den fästs i bilen, vikt och yttermått på babyskyddet.
Handtag och mått bryr jag mig marginellt om 🙈
Det som fick mig att reagera var ju den stora skillnaden i säkerhet i testet jag länkade till.
 
Handtag och mått bryr jag mig marginellt om 🙈
Det som fick mig att reagera var ju den stora skillnaden i säkerhet i testet jag länkade till.
Fast det står ju att Beemoo är bäst vid frontalkrock, men inte ens klarar gränsvärdet vid sidokrock, så hur får du den till säkrast?
 
Säkrast är den inte. Men klart bättre värden än britax :o
Ah okej, jag har svårt att se någon som inte klarar gränsvärdena vid krock som ”säker” över huvud taget, och skulle inte se en sån som aktuell. Jag köpte BeSafe just pga testresultat som såg väldigt bra ut på de flesta tester jag kollade. :)

Kikade lite snabbt på Britax sajt och de modeller som är med i testet verkar inte tillverkas längre? Eller så har de döpt om dem.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har den senaste tiden läst på otroligt mycket om bettets inverkan på hästen och det har slagit mig hur lite ryttare egentligen...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 580
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp