Bukefalos 28 år!

Babyvakt/monitor

misan

Trådstartare
Vår vakt är inte riktigt pålitlig längre så vi ser oss om efter en ny. Men vilken?
Nu har vi en Philips nånting, några år på nacken. Det ska vara bra räckvidd, och ett krav är att den syns (dvs lyser/blinkar eller vad de gör) när den larmar! Helst till vettigt pris också..
 
Sv: Babyvakt/monitor

Vet inte vad som räknas som vettigt pris men vi har Prima Nova. sjukt driftsäker. såg nu att de ligger på runt 800 ....
 
Sv: Babyvakt/monitor

Minns inte om den blinkar, men vill man ha något med bra räckvidd så är TopCom outstanding på just den punkten. Över öppen mark räcker den 2 km, jämfört med de 50-100 m som de flesta andra ligger på.
 
Sv: Babyvakt/monitor

Vi kör vanlig walkie talkie. Billigare, bättre räckvidd o man kan ha nytta av den senare. Cobra har bra walkie talkie. :)
 
Sv: Babyvakt/monitor

Hade en Padwico, minns ej modellen.

Hade ljus, ljud och vibrator (ej tv) Bra räckvidd och liten o smidig. Hade den i fickan i stallet ibland utan problem.
 
Sv: Babyvakt/monitor

Vår vakt är inte riktigt pålitlig längre så vi ser oss om efter en ny. Men vilken?
Nu har vi en Philips nånting, några år på nacken. Det ska vara bra räckvidd, och ett krav är att den syns (dvs lyser/blinkar eller vad de gör) när den larmar! Helst till vettigt pris också..

spara pengar, köp ingen.

Mänskligheten har överlevt utan denna onödiga produkt.

Dessutom kommer du att må mycket bättre och kunna jobba på ditt kontrolltvång.
 
Sv: Babyvakt/monitor

Jag har en Padwico 926 som jag är jättenöjd med, den larmar om man är utanför räckvidden, och den blinkar när den larmar + att man hör barnet. Jag köpte min i ullared för 699:-. Jag har även en Phillips som jag fick av en kompis, men kan inte heller lita på den. Den fungerar inomhus, men Padwicon kan jag använda när jag är i stallet och fixar, och lille A ligger inne och sover.
 
Sv: Babyvakt/monitor

Fast beror ju på lite hur man bor och sådär`?
Vi har tre våningar och jag vill gärna höra om barnet vaknar när jag är längst ner och hon högst upp.
Eller om vi vill sitta ute på altanen och hon sover inne.
 
Sv: Babyvakt/monitor

spara pengar, köp ingen.

Mänskligheten har överlevt utan denna onödiga produkt.

Dessutom kommer du att må mycket bättre och kunna jobba på ditt kontrolltvång.
Man har inte nödvändigtvis ett kontrollbehov bara för att man vill ha någon form av babyvakt.
När mina barn var mindre var jag väldigt mycket ensam hemma, då maken jobbade borta i veckorna. När de hade somnat på kvällen gick jag ut och fixade stallet och hästarna klart och det kunde i värsta fall ta någon-några timmar. Då hade jag en babyvakt med mig i fickan för att slippa springa in hela tiden och lyssna så att de inte vaknat och var ledsna. Jag kunde jobba ostört i stallet så länge babyvakten var tyst, för jag visste då att barnen inte var vakna och jätteledsna.

Visst överlever man utan, men det är ett hjälpmedel som kan underlätta tillvaron en hel del, speciellt för oss hästmänniskor som ibland behöver kunna vara i stallet medan barnen sover.
 
Sv: Babyvakt/monitor

spara pengar, köp ingen.

Mänskligheten har överlevt utan denna onödiga produkt.

Dessutom kommer du att må mycket bättre och kunna jobba på ditt kontrolltvång.

Fast nåt kontrolltvång tycker jag inte det behöver innebära för att man vill ha en babyvakt? Det är ju betydligt lättare att kunna göra något på en annan våning eller ute utan att behöva springa in och höra om han har vaknat hela tiden. Så jag tycker nog snarare att jag mår bättre med en vakt, men det är ju upp till var och en. Finns mycket man kan leva utan men som underlättar vardagen :laugh:
 
Sv: Babyvakt/monitor

Topcom har vi tittat lite på, men inte kommit fram till om den blinkar/visar när den larmar, jag tycker det är bra om det är mycket annat ljud omkring.
 
Sv: Babyvakt/monitor

Topcom har vi tittat lite på, men inte kommit fram till om den blinkar/visar när den larmar, jag tycker det är bra om det är mycket annat ljud omkring.
ska se om jag hittar var jag lagt vår så kan jag kolla det.
Den stora fördelen med den är ju den oerhört mycket större räckvidden, som samtliga andra inte ens är i närheten av.
 
Sv: Babyvakt/monitor

ska se om jag hittar var jag lagt vår så kan jag kolla det.
Den stora fördelen med den är ju den oerhört mycket större räckvidden, som samtliga andra inte ens är i närheten av.

Nu har jag en äldre modell av TopCom (5 år gammal?) men vår larmar inte när enheterna tappar kontakt med varandra och då känner jag mig inte lugn så vi har kört på Rätt Starts Supernova och varit mycket nöjda (men de larmar inte på minsta yttepytte-ljud så vill man ha en känsligare får man välja något annat!)
 
Sv: Babyvakt/monitor

Fast beror ju på lite hur man bor och sådär`?
Vi har tre våningar och jag vill gärna höra om barnet vaknar när jag är längst ner och hon högst upp.
Eller om vi vill sitta ute på altanen och hon sover inne.

För att???

Alla som föddes innan produkten fanns och större delen av mänskligheten klarar sig utan större trauman i alla fall.
 
Sv: Babyvakt/monitor

För att???

Alla som föddes innan produkten fanns och större delen av mänskligheten klarar sig utan större trauman i alla fall.
ska man låta bli att skaffa hjälpmedel som gör livet väldigt mycket enklare, bara för att golit tycker att det är onödigt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
24
· Visningar
1 844
Senast: manda
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
785
Senast: Queen
·
IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
412
Senast: sthu
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 638
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridstrumpor!
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp