cherie

Trådstartare
Vi ska köpa en babyvakt, men vad ska man tänka på? Tips på bra modeller? Finns det någon med enbart ljud där man faktiskt ”aktivt” kan välja att lyssna på barnet? Vi är typiska föräldrar (eller mest min partner) som blir oroliga även när det varit tyst länge och skulle däeför uppskatta en sådan funktion.
 
Har en Philips Avent. Den sänder ljud när den registrerar nåt. Eftersom jag har gått igenom perioder av oro har jag använt för inställning av känslighet för att tjuvlyssna på barnet - när man justerar inställningen sänder den ljudet från sändaren.

På extrajobbet har vi en barnvakt med ständig sändning av ljud - och bild. Mycket bra mörkerbild. Även en ljusstapel när ljudbilden ändras. Tyvärr minns jag inte namnet på den.
 
Vi har en Motorola MBP36SC.
Suveränt bra bild även med helt mörkt i rummet, volymen på ljudet går att höja och sänka. Skruvar vi upp på högsta hör vi bebis andetag. Har fäst den på fotändan av spjälsängen.
Vi valde den för att kameran går att styra både uppåt/nedåt och i sidled.

Enda negativa är att skärmen slukar batteri om den inte är inkopplad på ström, men det går att ställa in hur länge skärmen ska vara tänd också.
 
Vi har använt en Philips Avent från att första barnet kom för åtta år sedan, och den används fortfarande då och då.
Har varit nöjda med den. Alltid fungerat utan problem :)
 
Vi ska köpa en babyvakt, men vad ska man tänka på? Tips på bra modeller? Finns det någon med enbart ljud där man faktiskt ”aktivt” kan välja att lyssna på barnet? Vi är typiska föräldrar (eller mest min partner) som blir oroliga även när det varit tyst länge och skulle däeför uppskatta en sådan funktion.
Jag kan inte tipsa om modell då det är mga år sedan vi köpte vår på EBay. Men jag vill slå ett slag för att ha både ljud och bild. Det är så mkt mer användbart än att bara ha ljud. Vi anv vår ganska långt upp i åldern tex när man kom till stallet och barnet somnat i bilen. Då var det perfekt att kunna just se vad som hände och inte bara ljud (så man vill även ha bra räckvidd). Jag tyckte inte utbudet på svenska marknaden räckte till då men det har kanske blivit bättre nu.
 
Vi ska köpa en babyvakt, men vad ska man tänka på? Tips på bra modeller? Finns det någon med enbart ljud där man faktiskt ”aktivt” kan välja att lyssna på barnet? Vi är typiska föräldrar (eller mest min partner) som blir oroliga även när det varit tyst länge och skulle däeför uppskatta en sådan funktion.

Vi har just beställt en CAPiDi babyvakt (guld). Den har ljud utan bild.
Den har enligt specen några egenskaper som vi gillar: enkel att hantera utan extra funktioner, smidig storlek, lång räckvidd (800 m), bra batteritid och USB laddning. Jag kan återkomma när vi fått den. :)
 
Vi har också en Philips Avent som vi är nöjda med. Det är lätt att ställa ner ljudet om man inte behöver lyssna för att sedan höja när man vill höra igen.
 
Vi ska köpa en babyvakt, men vad ska man tänka på? Tips på bra modeller? Finns det någon med enbart ljud där man faktiskt ”aktivt” kan välja att lyssna på barnet? Vi är typiska föräldrar (eller mest min partner) som blir oroliga även när det varit tyst länge och skulle däeför uppskatta en sådan funktion.
Jag tipsar oxå om ljud och bild, nu när vårt barn är lite större och sätter sig upp ibland är det skönt. Hon kan sitta upp och vara tyst eller låta som hon är vaken fast hon sover.
 
Vår babyvakt drev mig till vansinne!! Den som många andra sände när något lät. Precis innan den började sända så klickade den till lite. Det i kombination med många falsklarm gjorde att jag var ett nervvrak och pulsen sköt i höjden så fort jag hörde det där jävla klicket :rage:

Så mitt tips är att köpa en där ni kan ställa in känsligheten. Jag önskar att vi hade kunnat minska känsligheten.
 
Vi har just beställt en CAPiDi babyvakt (guld). Den har ljud utan bild.
Den har enligt specen några egenskaper som vi gillar: enkel att hantera utan extra funktioner, smidig storlek, lång räckvidd (800 m), bra batteritid och USB laddning. Jag kan återkomma när vi fått den. :)

Vi har en sån dock utan guld det kanske är en speciell modell? men de har iaf de funktioner som du beskriver. Vi har haft den i tre år och är jättenöjda :) Hade en Philips Avent innan och den var mycket brusigare och behövde laddas typ jämt. Den här har även efter 3 år jättelång batteritid. Vet inte ens hur ofta vi laddar. En gång varannan vecka max kanske.

Men vår har inte funktionen att man aktivt kan välja att lyssna på barnet som TS efterfrågar.
 
Vi har en sån dock utan guld det kanske är en speciell modell? men de har iaf de funktioner som du beskriver. Vi har haft den i tre år och är jättenöjda :) Hade en Philips Avent innan och den var mycket brusigare och behövde laddas typ jämt. Den här har även efter 3 år jättelång batteritid. Vet inte ens hur ofta vi laddar. En gång varannan vecka max kanske.

Men vår har inte funktionen att man aktivt kan välja att lyssna på barnet som TS efterfrågar.
Låter bra det, då blir vi säkert också nöjda 👍
 
Vår babyvakt drev mig till vansinne!! Den som många andra sände när något lät. Precis innan den började sända så klickade den till lite. Det i kombination med många falsklarm gjorde att jag var ett nervvrak och pulsen sköt i höjden så fort jag hörde det där jävla klicket :rage:

Så mitt tips är att köpa en där ni kan ställa in känsligheten. Jag önskar att vi hade kunnat minska känsligheten.
Pratar du babyvakt eller andningslarm nu? Vårat andningslarm gjorde så, jag kände likadant. Men en babyvakt kan väl inte fellarma?
 
Har en Philips Avent. Den sänder ljud när den registrerar nåt. Eftersom jag har gått igenom perioder av oro har jag använt för inställning av känslighet för att tjuvlyssna på barnet - när man justerar inställningen sänder den ljudet från sändaren.

På extrajobbet har vi en barnvakt med ständig sändning av ljud - och bild. Mycket bra mörkerbild. Även en ljusstapel när ljudbilden ändras. Tyvärr minns jag inte namnet på den.
Har en likadan, är nöjda!
 
Vi har en neonate, kommer inte ihåg vilken modell. Bra räckvidd och batteritid, känsligheten kan ställas in. Ljud och/eller vibration, temperatur och larmar vid för hög/låg temperatur och uttag för headset (Bra när man red t.ex). Utan bild dock.
 
Vi har just beställt en CAPiDi babyvakt (guld). Den har ljud utan bild.
Den har enligt specen några egenskaper som vi gillar: enkel att hantera utan extra funktioner, smidig storlek, lång räckvidd (800 m), bra batteritid och USB laddning. Jag kan återkomma när vi fått den. :)

En sån har vi, den är tre år gammal och har använts i princip dagligen då båda barnen sover utomhus i vagnen. Den har SJUK batteritid! Vi laddar den inte ens en gång i månaden tror jag 😅
 
Pratar du babyvakt eller andningslarm nu? Vårat andningslarm gjorde så, jag kände likadant. Men en babyvakt kan väl inte fellarma?

Babyvakt. Så att man kan höra om bebis vaknat och gråter. Den var superkänslig och började varje gång den registrerade minsta lilla ljud! Och varje gång högtalaren vi hade gick igång så klickade den till och då trodde man ju att nu börjar hon snart skrika!
 
Tack för alla svar! Väldigt hjälpsamt. Nu funderar vi på om vi kanske ska ta med video ändå. @Eloise Hur är räckvidden på er? Och finns det någon lampa på babyenheten som kan störa barnet?
 
Vi ska köpa en babyvakt, men vad ska man tänka på? Tips på bra modeller? Finns det någon med enbart ljud där man faktiskt ”aktivt” kan välja att lyssna på barnet? Vi är typiska föräldrar (eller mest min partner) som blir oroliga även när det varit tyst länge och skulle däeför uppskatta en sådan funktion.
Vi har en motorola med bild. Det är jättebra att kunna se bebisen röra sig så hinner man in innan den gråter. Vi använde den också som hästvakt när hösten hade boxvila för att se så hon var kvar i boxen. Den räckte ut t stallet och mörkerseendet är så bra att vi kunde se hästen röra sig i boxen på natten.
nackdelen är att baby-delen går med nätsladd så den går inte att lägga i vagnen ute etc.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
38
· Visningar
2 516
Senast: Harrysen
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 384
Senast: Nixehen
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
893
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp