Tack för alla svar! Väldigt hjälpsamt. Nu funderar vi på om vi kanske ska ta med video ändå. @Eloise Hur är räckvidden på er? Och finns det någon lampa på babyenheten som kan störa barnet?

Vi kan gå in till grannen med den när bebis ligger på ovanvåningen hemma, bor i ett radhus. (Inget vi gjort i skarpt läge dock, mannen fick för sig att testa bara 😂)
Inga lampor som stör bebis på kameran.
 
Vi ska köpa en babyvakt, men vad ska man tänka på? Tips på bra modeller? Finns det någon med enbart ljud där man faktiskt ”aktivt” kan välja att lyssna på barnet? Vi är typiska föräldrar (eller mest min partner) som blir oroliga även när det varit tyst länge och skulle däeför uppskatta en sådan funktion.
När våra barn var små fanns det bara babyvakter med ljud.
Jag hade behov av någon form av babyvakt eftersom jag var väldigt mycket ensam hemma med barnen då maken veckopendlade till jobb. Och jag behövde gå ut och fixa med hästarna på kvällen när barnen somnat. Mitt problem var att de vanliga babyvakterna hade för dålig räckvidd för att funka hos oss, beroende på hus med täta väggar och stallet bakom en annan byggnad, så signalerna nådde inte fram.
Till sist hittade jag en med betydligt längre räckvidd (tror det var upp till 1 km i öppen terräng) som funkade utmärkt för mig.
 
En sån har vi, den är tre år gammal och har använts i princip dagligen då båda barnen sover utomhus i vagnen. Den har SJUK batteritid! Vi laddar den inte ens en gång i månaden tror jag 😅
Vi har börjat använda vår nu, jättenöjda! Än har vi inte laddat om den i alla fall ;)
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 187
Senast: Nixehen
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp