Back on track grimma

Matiiiiilda

Trådstartare
Hej hörni! Skulle behöva storlekshjälp. Hade tänkt köpa en BoT grimma till min ponny, men vet inte vilken strl jag ska ta. Ponnyn i fråga är d-ponny och har cob/full på grimmor. Ibland är cob på tok för litet, ibland passar det super. Har hört att BoT grimmorna ska vara ganska stora i strl? Ska jag i så fall köpa en cob? Eller en full? Tacksam för svar!
bfu
 

Bifogade filer

  • 410584-40_2.jpg
    410584-40_2.jpg
    93,3 KB · Visningar: 17
Jag upplever att de är lite större i storlek än andra grimmor. Dock går den att ställa in och ut mycket, då man har hål på båda sidorna.
 
Jag har cob till mitt halvblod (och har på ”mitten-hålen”, går att både spänna in och ut). Skulle tro att full blir för stort för din.
 
Hej hörni! Skulle behöva storlekshjälp. Hade tänkt köpa en BoT grimma till min ponny, men vet inte vilken strl jag ska ta. Ponnyn i fråga är d-ponny och har cob/full på grimmor. Ibland är cob på tok för litet, ibland passar det super. Har hört att BoT grimmorna ska vara ganska stora i strl? Ska jag i så fall köpa en cob? Eller en full? Tacksam för svar!
bfu
Och nu ska jag röra till det för dig med att ge dig en annan storlekserfarenhet ;) Min D-ponny har full och den passar bra (men har på innersta hålen dock). Han har normalt cob/full han också.
 
Min quarter (d-ponny och har alltid cob) har cob även på BoT. Den är hellre rymlig än åt andra hållet :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: Scata
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Hej! Jag ska börja ha back on track stallbandage på nätterna på min häst. Men har inte hunnit köpa än. Jag har back on track paddar som...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: LilaTiger
·
Utrustning Jag ska köpa nytt bett till min ponny då det vi har nu är för litet. Han har 11,5 i fasta ringar men vilken storlek blir det då med lösa...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp