Bukefalos 28 år!

BACK ON TRACK- har jag blivit fet lurad??!!

Nokke

Trådstartare
Köpte ett BOT utetäcke av en privatperson, och då jag fick hem detta på posten så blev jag väldigt misstänksam om detta verkligen är ett BOT täcke eller om jag har blivit totalt blåst. Jag har ett svart stalltäcke också, BOT Classic, och det känns totalt annorlunda i material än vad detta gör. Finns inga som helst likheter!

Täcket är mörkblått (navy?) med ljusblå/grå (?) kanter och remmar, med fleece inuti. Känns precis som helt vanligt fleece. På lappen inuti täcket står det: Turn out rug, shell 600D, Line - 5 inget annat.
På vänster sida baktill på täcket, så finns det broderat i vitt Back on Track wear. Detta ser ut att vara broderat på en lapp, som är sytt på täcket, men i exact samma material och samma färg. MEN, en brodering är inte så svår att göra, tyvärr.....

Jag har försökt googla i en evighet nu men inte hittat någonstans att BOT skulle ha tillverkat ett sådant här täcke. De enda täcken jag hittar är svarta, någon ljusblå färg och i någon lila färg. Och på alla utetäcken står det: innertyg av polypropylen med Welltex™.
Samma som på classic täcket: Innertyget polypropylen med insmälta keramer.
Då ska väl andå innertyget vara detsamma på båda täckena, eller? Är det någon som vet om de har gjort ett sånt här täcke?!
 
Sv: BACK ON TRACK- har jag blivit fet lurad??!!

BOT tillverkar/har tillverkat båda kläder och täcken i helt vanligt material.
 
Sv: BACK ON TRACK- har jag blivit fet lurad??!!

Jaa, men vid köp, under diskussionen så påpekade hon hur mycket detta täcke faktiskt har hjälp hennes häst och så vidare, och att det alltså är ett BOT täcke, det som BOT i grund och botten går ut på alltså.
Gör inte detta täcket det nu då? Är det ett BOT men med helt vanliga material, utan något som helst keramisk innehåll?
Skulle jag ha velat ha ett helt vanligt utetäcke, skulle jag ju inte hostat upp med en massa pengar på ett BOT, utan då köpt ett vanligt, som är bra mycket billigare.
 
Senast ändrad:
Sv: BACK ON TRACK- har jag blivit fet lurad??!!

Hon kanske tror det har effekt. Placeboeffekten skall inte underskattas....
 
Sv: BACK ON TRACK- har jag blivit fet lurad??!!

Jag har visserligen bara ett BoT täcke till min hund men det står Back on Track inne i täcket där storleken står på mitt, det kanske inte finns en sådan lapp på hästtäckena men står det ingenting på den så är det nog inte BoT täcke. Eller en gammal modell :)
 
Sv: BACK ON TRACK- har jag blivit fet lurad??!!

Det är nog ett täcke ur deras "vanliga" kollektion, de är även mkt billigare att köpa. Kan ju vara så att säljaren trott att det är ett "riktigt" BoT och därmed inte lurat dig med flit.
 
Sv: BACK ON TRACK- har jag blivit fet lurad??!!

Ja, det är ett helt vanligt täcke du köpt, producerat av Back on track helt enkelt.
 
Sv: BACK ON TRACK- har jag blivit fet lurad??!!

Om det är broderat "Back on Track Wear" så är det ett vanligt regntäcke med ett nypris på ca 900:-.
En återförsäljare skriver så här angående detta regntäcke:
"Back on Track Wear-
Vi vill tydliggöra att det inte är frågan om keramiska plagg, utan täcken av hög kvalitet."

Trist att säljaren lurat dig alternativt inte själv visste om att det inte är ett BoT keramiskt tyg i täcket..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag funderar på att köpa ett fleecetäcke från Back on Track. Såg att de har en Silver Line som var lite billigare (ja, jag tycker...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 642
Senast: Tora
·
Övr. Hund Bestämde mig hastig och lustigt för att lilltanten skulle få ett Back on track-täcke. Hittade en tysk sida där de sålde täcket (inte...
Svar
3
· Visningar
1 217
Senast: Iamia
·
Hästvård Har för en vecka sedan köpt ett back on track täcke som jag nu vänjer hästen vid. Han hade det 1,5 h första dagen och sedan har det gått...
2
Svar
27
· Visningar
5 389
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Var vill vi bo?
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp