Back on track hasskydd

MonteRose

Trådstartare
Har just beställt Back on tracks hasskydd till hästen inför den stundande operationen.
Efter vad jag förstått så är det svårt att få skyddet att sitta på plats utan att kasa ner. Jag beställde en variant där det var hål för hasspetsen som skulle minska risken för nedkasning.

Nån som har erfarenheter att dela med sig av?

Velade mellan att lägga tråden här eller på utrustning men fastnade här.
 
Sv: Back on track hasskydd

Hasskydd sitter sällan bra om man har enbart dessa, men i kombination med stallbandage märker jag aldrig progblem.
Sätter först på hasskyddet, lindar sen så bandage och vaddstycke går precis över kanten på skyddet.
 
Sv: Back on track hasskydd

Okej, och jag som hoppades på att just dessa med hål för hasspetsen skulle sitta bättre. Har inte ens hört med veterinären om h*n tycker att det är en bra idé att ha BackOnTrack.

Jag är värdelös på att linda. Kan det funka lika bra med stallbandage med kardborre?

Jag kanske skulle passat på att köpa BoTs karborre-stallbandage. De är ju höga o bra.
 
Sv: Back on track hasskydd

Jag har bara använt det ihop med att benet har varit lindat också och då har det inte varit några problem att få det att sitta.
 
Sv: Back on track hasskydd

Det fungerar bra med kardborrepaddarna under istället för lindor, poängen är något stödjande system.
De med hål sitter bra. Det varierar dock väldigt från häst till häst. En del kan ha hasskydden bara, både ute och inne och de blir bra på. Mitt eget sto utvecklade snabbt en "skaka av" teknik som hon tillämpade så fort man gick från boxen, då fungerade lindor nedanför.
Spänn inte för hårt, försök hellre med stödjande underifrån.
 
Sv: Back on track hasskydd

Nu har jag beställt Back on Track stallbandage med kardborre. Storlek large (sista dan i dag med 10% rabatt :d). Nu ska det väl sitta.
Tänkte bara, vad gör jag om veterinären säger att jag absolut inte får ha BoT på det opererade stället :confused:
Då har jag köpt på mig en massa onödigt, igen :angel:.
 

Liknande trådar

Utrustning Man blir ju gärna lite shoppningbenägen när man har en häst med problem som man tror sig kunna förbättra på så sätt, men jag vet att det...
Svar
12
· Visningar
1 986
Senast: Linda_A
·
Utrustning Någon som har erfarenhet om back on track täckena, antingen det fleecetäcket eller den nya varianten? :) Vad tycker ni om dem? Är dom...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: Viktoria
·
Utrustning Jag har nyss köpt ett Back on Track skydd till tantens ena framknä. Hennes mått ovanför och under knäet var olika de som skyddet hade...
Svar
7
· Visningar
1 426
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Har för en vecka sedan köpt ett back on track täcke som jag nu vänjer hästen vid. Han hade det 1,5 h första dagen och sedan har det gått...
2
Svar
27
· Visningar
5 357
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp