Bukefalos 28 år!

Back on track mot galla

Ketrawzc

Trådstartare
Min häst har galliga haser pga. att hon slår. Hon har nu fri tillgång på havrehalm under tiden hon är inne så det problemet är löst, men gallorna består..

Min fundering är om back on tracks hasskydd skulle kunna vara till nytta i denna situation? Jag har ingen erfarenhet alls utav bot. Haserna är röntgade för 6 månader sedan just pga. gallorna.
 
Sv: Back on track mot galla

Jag skulle ha provat eftersom du inte har något att förlora på det (ja mer än pengarna då :D)

Själv har jag fått bra resultat på gallor med BoT. Placebo? Vet ej. Samma goda effekt med annan pad? Vet ej. Kanske. Oavsett vilket har de fyllt funktionen för mig. Så jag hade provat.
 
Sv: Back on track mot galla

Min häst har galliga haser pga. att hon slår. Hon har nu fri tillgång på havrehalm under tiden hon är inne så det problemet är löst, men gallorna består..

Min fundering är om back on tracks hasskydd skulle kunna vara till nytta i denna situation? Jag har ingen erfarenhet alls utav bot. Haserna är röntgade för 6 månader sedan just pga. gallorna.

Jag har testat de med hål för hasspetsen men hade problem med passformen. Efter att min häst lagt sig och rest sig ett par gånger blev det skavsår på "hälsenan" så jag lade ner det projektet.
 
Sv: Back on track mot galla

Ja det lutar åt att prova. Spar iaf några kronor på att inte köpa någon annan produkt innan, utan börja met BoT utifall de andra inte funkar :D

MonteRose:
Jag är också osäker på passformen. Första sidan där jag läste så rekomenderade de att man inte skulle ha de på under nätterna, och den andra att man skulle linda benet under så att det inte kunde åka ner, på så vis behövde man inte spänna skyddet lika hårt.
Jag ska köpa de utan hål, då min häst har piphaser också. De kanske inte hjälper men hon kommer garanterat få skav på dessa annars. Kanske har de bättre passform ..?
 
Sv: Back on track mot galla

Hoppas det funkar för er!

Det var ju bra att de skrivit rekommendationer. Har inget minne av att jag läst just detta. Tyvärr, eller hur man ska uttrycka det, låg min häst lika gärna i hagen och att ha dem på vid ridning känns inte heller bra, så då finns det inte mycket tid kvar att ha dem på sig.
 
Sv: Back on track mot galla

Min erfarenhet är att täcket är det bästa mot gallor. Min häst är väldigt känslig mot slag och svullar lätt precis som att hon får gallor om hon står, benskydden har säkert en funktion men det som gör skillnad på henne är att stå med täcket i 12 -24 timmar, då är allt borta sen.
 
Sv: Back on track mot galla

Tänker också lite så, om det inte funkar att ha dem på natten. Man kan änvända de när hästarna rids, men då vill man ju bara göra ett lättare arbete. Hagen känns sådär.. Tänk om de trillar av..

orientalkatten: Ok. Jag har inget att förlora på att testa så det blir så iaf.. Hoppas det funkar på min pålla bara ..

skorpannorpan: Okej. Skulle de öka cirkulationen i hela kroppen då? Känns mer "koncentrerat" med enbart hasen, men jag förstår täcket..
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, I julas köpte jag en back on track hjälm eq3 med samhetsfinish eftersom jag började rida unghäst I samma veva och då ville ha något...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej! Var inne på klinik med min häst, som varit svullen i ett bakben (insidan nedanför has till kota) i ett par dagar, idag. På...
Svar
7
· Visningar
2 021
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Min hund har haft problem med diskbråck. Bråcket är ca 10-15 cm från svansroten. Senast på rehaben så diskuterade vi Back on Track...
2
Svar
39
· Visningar
3 643
Senast: Tora
·
Övr. Hund Bestämde mig hastig och lustigt för att lilltanten skulle få ett Back on track-täcke. Hittade en tysk sida där de sålde täcket (inte...
Svar
3
· Visningar
1 217
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Mindre kombi?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp