Bukefalos 28 år!

Back on Track på gaffelbandsskada

sommarminne

Trådstartare
har läst hur mycke positivt som helst här på buke om back on track och undrara nu om det finns någon som har erfarenhet av BoT på gaffelbandsskada?
Jag har en häst hemma med det och han ska vila i ett halvår med ridning i skritt
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

ingen som vet något? glömde att skriva att skadan är på höger fram
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

Jag vet inte hur det är med gaffelbandsskada och jag har aldrog testa b o t själv, däremot ska jag ev göra det på min pojke som fått senskada. Jag har läst mycket om det och även mailet med dom ska säljer b o t. B o t ökar ju blodtillfärseln (som liniment om jag fattat rätt), jag vet dock inte alls om det är bra för gaffelbandsskador, men du kan ju kika in på www.backontrack.nu . Där finns även adresser och nummer så kan du ju ringa och fråga. :)
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

tack så mycket för ditt svar. tror jag ska köpa paddar att testa för det är ju dåligt bloscirkulation i gaffelbanden sa veterinären så de borde bli bättre är med enbart liniment och lindor :bump:
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

Ja då är det ju värt att testa, likadant som jag ska göra på min pojke, beroende på vad de säger på kliniken imorgon.
Lycka till!!! :bump:
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

Jag har andvänt BoT i kombination med infra rött ljus och min hästs gaffelbandsskada läkte ihop dubbelt så snabbt än vad dom räcknat med. Skulle helt klart satsa på ett par paddar att ha över natten!

Lycka till!
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

oj va bra:D:bump: de måste jag nog verkligen investera då. men har du dom varje natt då elle hur gör du?
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

Våran häst har ev.en gaffelbandsskada , han är sprutad men ej kollad med ultraljud ( har tid på tisd)
Vi har back on track padd på det benet under natten .Han är varm( mysig värme) då man tar bort den på morgonen .
Kom bara ihog att vänja hästen några timmar/dag då du börjar med dom. Våran bet och försökte ta bort den de första gångerna .Vi började med 2tim/dag.
Jag köpte en padd 40x50cm ( hästen är 140cm i mkh) så den täcker från kota upp över knä.
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

Gaffelbandet är en sena...
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

Okej... :angel:
Men jag vet iafl att det inte är det som är skadat på min häst. Den är förmodligen ytliga böjsenan.
 
Sv: Back on Track på gaffelbandsskada

Hej! Jag har en häst som fick en gaffelbandsskada för några¨år sedan.. Han måste lindas med back on track när han står inne annars svullnar benet upp. Men BoT har funkat jättebra på honom!! När han hade gaffelbandsskadan i början fick han lov att vara lindad hela dagarna. Hoppas du fick lite svar! :)
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: MiniLi
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 448
Senast: CFrisk
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 123
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
926
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Hur få bort fåglar ur ligghallen?

Hästrelaterat

  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor
  • Trögt att sälja häst nu?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp