Back on Track!

Diplomaten

Trådstartare
Hej igen!

För en tid sedan postade jag en tråd där min ex-sambo lämnat mig- där jag var gravid i sjätte månaden. Jag fick oerhört fint stöd, varm omtanke och tankegångar som hjälpte mig analysera och fundera.

Idag är första gången som jag loggar in, efter födseln. Jag ville dela med mig till "alla där ute", som fanns med i diskussionen:

Det kom, en underbar tjej- den 23 Maj, tre dagar tidigare än beräknat. Min syster var med på förlossningen. Hon var världens underbaraste! Fadern till barnet var också på plats- när det närmade sig kändes det (trots allt som hänt), rätt att ha honom där. Det ångrar jag ej idag, då detta faktiskt var lika mycket var min dotters dag!

Jag bor tillsammans med min dotter och njuter av att vara mammaledig. Det är ensam vårdnad som gäller. Pappan "vill försöka på nytt" och har varit och bott med oss under sin semester för att "lära känna sin dotter". Detta vill jag inte beröva henne. Jag trivs med att vara hon-jag, det finns inget rum för några andra tankar.

Lilltjejen var 3980 g och 52 cm lång. Hon har växt oerhört fort och börjar redan gå emot stl 68. Alla skojar om att jag har dopat mjölk! :angel:

Tack igen för allas omtanke - tack också till er som hade mejlat mig för att höra hur det gick. Allas omtanke har hjälpt mig på vägen!

Många kramar från mig och Lillskrutt.:love:
 
Sv: Back on Track!

Vad roligt att höra ifrån dej :laugh: Har ägnat dej många tankar.

Härligt att höra att du och lilltjejen mår bra och att du kunde se det som att det var din dotters dag också. Jag tror att det är värdefullt att han fick vara med.

Önskar dej och din lilla tjeja all lycka i framtiden!
 
Sv: Back on Track!

Tack! Det är underbart! :laugh:

Ja, det kändes rätt att ha fadern där. Skall erkänna att jag faktiskt bestämde mig först när jag och min syster åkte in till sjukhuset. Möjligen att jag visste det "undermedvetet", men det blev en klart känsla först då. Fadern klippte navelsträngen och grät, tillsammans med min syster och lilltjejen.
 
Sv: Back on Track!

Åh vad kul att höra från dig och att allt är bra. Stort GRATTIS till din dotter.

Jag har liksom TinyWiny tänkt på dig många gånger och kikat efter fortsättningen.

Lycka till i fortsättningen och hoppas vi får mer uppdateringar i framtiden.
 
Sv: Back on Track!

Tack för att du uppdaterade! Jag har undrat hur det har gått för er. Grattis till lilla dottern!:love:
 
Sv: Back on Track!

Åhh, som jag har tänkt på er under sommaren !

Vad underbart att höra ifrån dig och att du och din dotter mår fint.
Skönt att pappan finns med på ett hörn också
 
Sv: Back on Track!

Grattis!

Måste vara tankeöverföring, tänkte på Dig i gårkväll och funderade hur det blivit.
Din dotter är född en bra dag! Min sambo är också född 23/5 och han blev det bra folk av ;)
 
Sv: Back on Track!

Åh vad kul att höra från dig och att allt är bra. Stort GRATTIS till din dotter.

Jag har liksom TinyWiny tänkt på dig många gånger och kikat efter fortsättningen.

Lycka till i fortsättningen och hoppas vi får mer uppdateringar i framtiden.


Tack för att du uppdaterade! Jag har undrat hur det har gått för er. Grattis till lilla dottern!:love:


Åhh, som jag har tänkt på er under sommaren !

Vad underbart att höra ifrån dig och att du och din dotter mår fint.
Skönt att pappan finns med på ett hörn också

Grattis!

Måste vara tankeöverföring, tänkte på Dig i gårkväll och funderade hur det blivit.
Din dotter är född en bra dag! Min sambo är också född 23/5 och han blev det bra folk av ;)

Vad söta ni är! Ni anar inte ...:love:

Jag vill att ni ska veta att jag tänkt mycket på er här på Bukefalos också. Mycket av det ni har sagt och det stöd som fanns - har hjälpt med genom många tankar och en del nedgångar. Tack, tack och åter tack!

Varma tack också för era grattis!

Och mimmipigg, det bådar gott att det blir folk av den lilla! :D
 
Sv: Back on Track!

Åh, jag som har kollat in på din profil ibland för att se om du varit inloggad... Så himla kul att se dig:laugh:

Stort grattis till dig!

Och ännu större till den lilla som råkade komma till världens bästa mamma:bow:
 
Sv: Back on Track!

Åh, jag som har kollat in på din profil ibland för att se om du varit inloggad... Så himla kul att se dig:laugh:

Stort grattis till dig!

Och ännu större till den lilla som råkade komma till världens bästa mamma:bow:

Så underbart att "se" dig Mandalaki. :laugh:

Du är en utav dem som verkligen hållit mig fokuserad och fått den där extra energin som behövdes. Och den lilla, vilken underbar liten skrutt.:love:

Jag lider för pappan som missar det mesta, då det sker något nytt varje dag med vår dotter. Vi hörs av varje dag då han försöker hålla sig uppdaterad om hur hon och jag mår och vad som händer. Han ångrar sig och jag vågar knappt känna efter hur det skulle kännas att vara utan henne på detsamma sättet som han nu är. Men, det är som det är och jag njuter varje dag av att vara föräldraledig!
 
Sv: Back on Track!

har precis som "alla andra" tänkt på hur det gick!!!

Stort grattis till dig (er)!!!!

(bildbevis borde väl vara ett krav :mad:) :p
 
Sv: Back on Track!

Det låter som om ni har det jättebra, du och hon - och hon och hennes pappa;)

Vad skönt att han anstränger sig för att komma nära henne, och att du ser värdet för henne i det. Superbra jobbat:bow:
 
Sv: Back on Track!

Gratulerer,jeg skrev ikke i den forrige tråden,men jeg håpet att alt
ville ordne seg for deg:)Stå på,du er en sterk mamma for jenta di!!!
 
Sv: Back on Track!

Tack igen till er alla! :laugh:

Eftersom Messy efterlyste bildbevis var jag ju bara tvungen att lägga in två bilder. Har redan hunnit tagit ca 2000 bilder .... ;)

120.jpg


119-1.jpg
 
Sv: Back on Track!

Ja, det är oerhört bra att han försöker. Jag gör det jag kan för att underlätta, även om det inte är så mycket man kan göra i dagsläget. Det blir som ett nytt ansikte för henne när han kommer. Det, ser jag smärtar honom, men - han finns.
 
Sv: Back on Track!

Det blir som ett nytt ansikte för henne när han kommer. Det, ser jag smärtar honom, men - han finns.

Jomen precis. Och vad det lider kommer hon ju att känna igen honom. Men han kan inte begära att hon gör det redan nu.

Hälsa little miss sunshine från mammas bukenätverk:love:;)
 
Sv: Back on Track!

Även jag har tänct på dig. Vad roligt att få höra en uppdatering, och att ni mår så bra. :) Fortsätt i samma stil så can det bara bli superbt! :)
 
Sv: Back on Track!

Vilken liten gullunge du fick!!! De där blå ögonen får ni nog vakta om några år ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp