Back on track?

louisexxx

Trådstartare
Vad tycker ni om Back on Track MIPS hjälmarna? Jag vet att de är säkra men kanske inte min smak utseendemässigt :(
 
Jag tycker Lynx är snygg. Speciellt den "smooth" eller den nya leather look med samma ventilation som smooth. Eq3 är också snygg på de människor den passar rätt.
 
Vad tycker ni om Back on Track MIPS hjälmarna? Jag vet att de är säkra men kanske inte min smak utseendemässigt :(

Hade en, tänkte den skulle vara bra och säker men den var så tung att jag fick ont i nacken av den så den byttes ut när jag kom på det var pga hjälmen jag fick nackont. Haft Samshield också och väljer du mellan de två märkena hade valt samshield.
 
Jag hade valt back on track eftersom den är säkrast, fick bäst resultat i ett test nyligen osv. Samshield låg inte så jättebra har jag för mig? Men lite osäker på dem.

Så länge hjälmen sitter bra är utseendet mindre viktigt tycker jag. Då går säkerheten före alla gånger.
 
Jag hade planer på att köpa en BoT EQ3 men den passade tyvärr inte mitt huvud. Även om den kanske inte är så snygg tycker jag funktionen var viktigare och liksom @Problematisk skrivit tidigare har den fått bra kritik i Folksams senaste test.
 
Jag hade valt back on track eftersom den är säkrast, fick bäst resultat i ett test nyligen osv. Samshield låg inte så jättebra har jag för mig? Men lite osäker på dem.

Så länge hjälmen sitter bra är utseendet mindre viktigt tycker jag. Då går säkerheten före alla gånger.
Då är vi två! Jag vill verkligen kunna ha den och har provat vid ett flertal tillfällen men icke..... Hur jag än mixtrar med storlekar så sitter den liksom inte ”fast” på huvudet :( Mitt huvud är väl felformat......
 
Vilken typ av huvud sitter den bra på?
Jag har en sån (EQ3, den blanka varianten) och tycker den sitter bra. Tycker mitt huvud är rätt normalt, varken speciellt avlångt eller runt utan det mesta passar hyfsat. Har även en CO Fiona och två olika CRW-hjälmar som jag tycker sitter ok.
 
Jag är inne på nummer två från Back on track, hade EQ2 men uppgraderade mig för ett år sen till EQ3.
Jag har ganska avlångt huvud och det är den hjälm som suttit absolut bäst på mig.
För min del går det inte att välja efter märke och utseende, jag får ta vad som passar och ser skitful ut i hjäl oavsett. Är superglad att den fått så bra i test.
 
@Angel Ok. Jag funderar på en sådan till min son. Han har som jag ett långsmalt huvud. Vi får kanske åka och prova i en butik.
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: MiniLi
·
Utrustning Som frågan lyder så tycker jag det är svårt att hitta en solskärms hjälm till just ett smalt och avlångt ansikte, jag syftar inte på...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 360
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp