Back On Track??

M

mizz_perfect

Vad är det som är så bra med Back On Track?? :confused: :o
har hört många som säjer att de är superbra men de kan inte förklara vad som är bra.. någon som kan förklara :D
 
Den keramiska väven som tyget är gjort av reflekterar tillbaka hästens kroppsvärme vilken ökar blodgenomströmmningen och ger en helande effekt på muskler, senor och leder. Fungerar ungefär som liniment fast du slipper att kladda och du kan inte riskera att bränna hästen med Back on Track.
 
Sambon har köpt en pad som han har på sig själv då han får ont i ryggen. Det är ngn sorts lera i paden som värmer och är bra mot skador/överansträngningar. Om man sätter på sig paden blir man alldeles varm där man haft den, lite som linementeffekt fast utan kladd. :)
 
dom får igång blodcirkulationen jättebra!
funkar super på min häst.. har använt dom ca 1 vecka å märker redan stor skillnad. hon har aldrig vart så kall å fin i benen som nu! å hon är ändå halt.. men blev aldrig varm eller tjock för att hon stog lindad med back on track!
 
:love: jag borde verkligen köpa en sån till mina onda nacke!
Var har din sambo köpt den och vad kostade den? *jättenyfiken*

Sjukvården tog ju tillbaka min underbara TNS-maskin förra året :mad: *saknar*
 
Jag tycker de verkar kalasbra! Min stallkompis har nyss börjat använda sina 2 Back On Track-paddar på frambenen på sin häst över natten och redan efter en timme är det ju jättevarmt och härligt under paddarna och blodcirkulationen ökar. Jag som har en konvalescent häst som endast går ut i sjukhage 4 timmar om dagen skulle vilja haft såna paddar nu, för ju mer bättre blodcirkulation, desto bättre läkning som jag förstått det :)
 
Har 1 back on track-pad på min hästs ena bakben nattetid. Hon har varit med om en svår ledvrickning och skulle troligtvis inte ha gått att sätta igång alls. Men nu verkar det som om hon trots allt blir bra :bow: och jag kan gott tänka mig att paden har haft en viss del i att hon läkt.
 
På travshopen här hos oss, två paddar för 590 kr. Han köpte två direkt, "utifall man skulle behöva ha dem på ngn häst ngn gång". :D Men det finns ju egentligen bättre mer utforamde "paddar" för människor om man t.ex. har en ond armbåge, knä osv.
 
Jag hittade hemsidan nu http://www.backontrack.nu/new_sw/index.html kolla in nackskyddet (för människor) det ser jätteskönt ut MEN jag skulle velat ha lite mer på sidorna ut över axlarna *ont där ju* men det är iofs svårt å lägga en häst-pad så den värmer ordentligt där ;)
Ska banne mig köpa en sån där nackgrej, vore verkligen en investering! Bara 298:-, tänk då om jag hade köpt en TNS-maskin, de ligger väl på 2 tusen :crazy: fast det är iofs olika sorters smärtlindring. Värme är nog bättre än el egentligen.

Synd att de kostar så mycket *fattig* blir ju 900 om jag ska ha en till mig och 2 paddar till pållan.... hm, fast väl värda pengarna gissar jag. Har ni inte testat på hästarna nån gång? :D Hjälper det din sambo mycket när han har ont?
 
Ha!
Har man flyt eller har man flyt :eek:
Kollade på återförsäljare och den enda återförsäljaren för Människo-Back-On-Track i Kalmar är en massageterapeut som bor nån kilometer från mig.
Den enda återförsäljaren för häst-Back On Track i Kalmar (fanns 2 i hela Småland) bor.. *räknar* 4 hus bort :D En kvinna som har försäljningsstall och som har sin "gård" (en halvö) här ett kvarter bort :D (Jag bor annars i villaområde och 2 mil från min egna häst)

Fan vad smidigt! :D :bow: Alltid trevligt å slippa skicka efter och betala massa porto och frakt.
 
Har köpt två stycken till frambenen på hästen, han går o stryker i rätt bra på ena fram och har varit 'svullen' där en längre tid, kan inte ha det över natten tyvärr för de som har stallet tar inte av dem eller på benskydd, men han har dom hela tiden när jag är där i stallet och på promenader/skritt-turer. Hans framben har blivit torrare och finare än nån gång :)
 
Verkar ju KANON! (kollade hemsidan)

Funderar på att köpa till min pålla...
Men det står inget pris, hur mycket kostar vaddstyckena per st/?
 
Han tycker att det funkar jättebra! Har haft den på jobbet tom (mkt stillasittande jobb, en ryggdödare) samt ridit dressyrlektioner med paden och så en 4 m fleecelinda! :D Han får ont när han sitter ner på Welano som rör sig stort men med sin back on track går det bra. Paden ger värme och lindan stöd åt ryggen. Hoppas det inte står i TR ngnstans att man inte får ha lindor på ryttaren för han har tänkt tävla så här i vår. :rofl:

Nej, vi har inte provat på hästarna ännu. Känns inte aktuellt då ingen av dem har minsta galla, iskalla ban allihopa. Skulle vara om jag skulle prova på 27-åringen då. Men hennes gallor sitter på haserna så då vet jag inte hur jag skulle få linda. :D Men hästen i stallet som går med back on track (haft upprepade kotledsinflammationer) blir jättefin i benen av dem i alla fall.
F.ö härligt flyt du hade där med återförsäljarna. Men man ska ju ha det nån gång oxå. :)
 
Lånar din knapp..

Jag är också intresserad av dessa paddar, men ännu inte tagit i någon. Hur är de i materialet - kan man klippa en pad till önskad storlet utan att förstöra den, dvs är den som filt? Eller är den sydd på något vis, eller hur känns den? :confused:

Någon som har provat ryggvärmaren också? Hur får man fast den?
 
Den är inte som filt utan den är kantsydd. Men jag kan aldrig tänka mig att ngt skulle "ramla ut" om man klipper till den och sen kantsyr den igen.
 
De kostar ca 295 kr styck, de finns i två storlekar, 30*40 och 40*40 tror jag. Fast jag hade tur och köpte dem på rea för 236 kr styck. :)
 
De är sydda, inte som en filt, så de går alltså inte att klippa i.
 
om du menar ryggvärmaren till hästar så tror jag att man får sy fast den under något täcke.
 
Har haft mkt stor glädje av mitt BoT-täcke till valacken som tidigare hade problem med spänningar i kors och bog. Med hjälp av massör och kiropraktor samt BoT är han nu pigg och mår finfint, märkte stor skillnad efter det att jag började använda BoT, redan första timmarna visade han tecken på att något hände därunder, han blev trött och avslappnad som en gummiboll! Helt fantastiskt att se! Han använder BoT-vintertäcket ute under ca 14 timmar och inne har han sitt termotäcke (kallstall). Har nu även beställt det nya innetäcket till mina båda löphästar i förebyggande syfte. Helt klart värda sig pris flera gånger om, ska även börja med vaddarna i uppvärmningssyfte. BoT är en sagolikt bra uppfinning! :bump:
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: MiniLi
·
Utrustning Liten spinoff på tråden om att rida ut. En av mina mardrömmar när jag rider ut är att jag ska trilla av och hästen ska sticka så att...
Svar
5
· Visningar
767
Utrustning Hej! Är lite sugen på ett fautras-släp så undrar om någon har erfarenheter av dem och är nöjda? Vilken modell isåfall och tycker ni att...
Svar
18
· Visningar
765
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 402
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp