Back on track

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare smiling_sun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 2 805
Sv: Back on track

Vi har inte samma, jag har ett utan bogveck. :p
Jag tycker det är dåligt i alla fall, det ska vara bra grejer även till tyg och sömmar etc om man betalar så pass mkt som de kostar. :crazy:

Lord Owen skrev:
Vi har inte samma, jag har ett utan bogveck. :p
Jag tycker det är dåligt i alla fall, det ska vara bra grejer även till tyg och sömmar etc om man betalar så pass mkt som de kostar. :crazy:

Aha, minns att dom som sålde våra sa att föregående modeller var utan bogveck. Kanske är det så att dom blev för trånga då. Skulle helt klart vara besviken oavsett vilket jag hade för betalar man 2500 kr för ett innetäcke ska det hålla.

~Ingrid

Är stalltäcket mycket bättre än fleecetäcket? Det är ju rätt stor prisskillnad.

Jga har bara fått några sprivkor vid manken, men det kan även vara då, den är några centimeter för stort runt bogen på gubben min, jag har för övrigt täcket me bogveck. jag had den senare varianten..

/M

Det ska finnas att köpa till ett halstäcke..

/M

Jag har den svarta varianten, och min har sprukigt lite, men som jag skrev ovab kan det vara för att täcket är några centimeter för stort i bogen.. Min pojke ligger ochså flitigt ner och sover och rullar sig gärna. Men npväl, är ändå super nöjd över täcket, men klart att det är en saftig summan man betalar men som jag nu hur lätt som helst skulle kunna slänga ut igen bara för att detta täcke är SUPER!!!

/M

Det är på gränsen till för trångt i bogen men det ska ju inte gå sönder i sömmenr vid svansen pga det! :crazy:
Nä, jag hoppas att fleecetäcket är bättre.

Idka skrev:
Är stalltäcket mycket bättre än fleecetäcket? Det är ju rätt stor prisskillnad.

Mitt stalltäcke kan du ju läsa om högre upp i tråden.
Dåligt gjort men bra funktion.
De nyare verkar bättre, och där ingår ju fleecetäcket.
Jag ska köpa fleecetäcket bara jag har råd. :)

hurtigmartina skrev:
Jga har bara fått några sprivkor vid manken, men det kan även vara då, den är några centimeter för stort runt bogen på gubben min, jag har för övrigt täcket me bogveck. jag had den senare varianten..

/M

Mitt är i strl 155, hästen drar normalt 145, det är aningens trångt i bogen men han rör sig utan problem. Det har liksom blivit "sprickor" stora som femkronor på sina ställen i sömmen (vid manke och svans). Det går ju att sy lätt som en plätt men surt är det.. :crazy:

Demon skrev:
Vad tror ni om att använda ett hasskydd till en spatthäst?

Det kanske kan vara bra. Det stimulerar ju blodcirkulationen och håller uppe värmen. En spatthäst mår väl bra av ökad blodcirkulation? Åtminstone en häst med utläkt spatt ska ju gå mycket för att må så bra som möjligt, så då borde det ju vara bra.
Hasskyddet sitter dock inte uppe så bra om man inte lindar benet under som stöd. Provade det på mitt sto vid hennes senskada.

Är det någon som har erfarenhet av rygg-plattan? Har funderat på att köpa en sån..

Jag undrar också!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Okej, ja det tåls att funderas på i alla fall, men just nu är jag mer inne på en BoT-ryggvärmare, tycker det skulle vara mer praktiskt som det är just nu i alla fall (för att inte säga mer ekonomiskt? :D)

Jag har ryggvärmaren, paddarna och hasskydd på en has. Ryggvärmaren har jag bestämt att jag ska sy fast i ett lite tunnare stall o transporttäcke som jag kan ha på hästen innan träningar o så, just för att han blir så fin o mjuk i ryggen - nästan som att han blivit lite framriden redan innan man ridit honom om ni förstår mina otroligt flummiga formuleringar.... Jättenöjd även med paddarna, benen är kanonfina på morgonen. Dock är jag väldigt missnöjd med hur hasskyddet är gjort. Har massvis med spån till min häst men ganska snabbt så blev det ändå sönderskavt och min mamma fick lov att laga det - surt ! Dessutom är kardborren rent ut sagt usel och mitt glider än fast jag lindar benen.... Men funktionen är som tidigare skrivit bra ävenom konstruktionen och hållbarheten kunde varit bättre. Ska definitivt köpa ett innetäcke !!!

Med allt positivt prat om BoT så känner man sig ju numera tvungen att förse sig med något ;)
Hur många paddar har du / använder du på en och samma gång?

Jag lindar alla fyra ben (de tunna BoT, inte Pillow Wrap, och så fleccelindor men funderar på att göra som Indgrid och Lukas gör, köpa Eskadrons snabbandage o stoppa in dem i snabbandagen), har ryggvärmaren i stalltäcket och så har jag hasskyddet på - detta under natten. På dagarna ingenting men är lite sugen på ländtäcket faktiskt. Plus då innetäcket som jag tidigare skrev.

Jag har också ryggvärmaren. Den är jättebra. Men har ett problem, det står att man ska kunna fästa det i hästens vanliga täcke eftersom där sitter ringar i ryggvärmaren. Men huuuur ska man sätta fast det? Skulle med kunna tänka mig att sy fast det, men är det bra? Dessutom har jag ingen symaskin... :smirk:

Jag har bäddmadrassen - till min häst:D

Han har den på under natten under ett tunt innetäcke. Fungerar utmärkt och han är mjuk och fin i musklerna.

HeJe

smiling_sun skrev:
Jag har också ryggvärmaren. Den är jättebra. Men har ett problem, det står att man ska kunna fästa det i hästens vanliga täcke eftersom där sitter ringar i ryggvärmaren. Men huuuur ska man sätta fast det? Skulle med kunna tänka mig att sy fast det, men är det bra? Dessutom har jag ingen symaskin... :smirk:

Jag vände helt sonika på täcket, fattade nål och tråd och fäste ryggvärmaren med lite enkel handsömnad. Jag liksom nästade fast värmaren via ringarna i stalltäcket.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
139
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
942
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka