Bukefalos 28 år!

Backa i vinkel

Lydia

Trådstartare
Vad har ni för tips att komma med ("hur ska man tänka"), när man ska backa i vinkel? (tex backa in på en korsande väg för att vända).
 
Sv: Backa i vinkel

Om du vet vart du har ditt däck bak (beroende på åt vilket håll du backar) så ska du börja svänga är bakdäcket är vid svängen.
Om du förstår hur jag menar. Se till att hålla handen på kl 12 och vänd dig om så att du ser bakåt. Så lärde min lärare mig att backa runt ett hörn iallafall.
 
Sv: Backa i vinkel

Haha oj:o när jag är ute på min mobil ser jag inte allt vad som står så jag antog direkt att det var bilkörning!
Förlåt!:o :rofl:
 
Sv: Backa i vinkel

Till att börja med ska hästen vara bra på att rygga. Det är ju en grundförutsättning för att det ska fungera. Sen får den gärna vara bra
på sidoförflyttningar oxå då det ingår för att få vagnen på plats.

Kör fram så att vagnen står rakt. Påbörja ryggning och sväng;) Det är svårt att klä det i ord. Det är en känsla. Jag backade in
min gamla vagn i vagnslidret men det är ju så länge sedan jag höll på. (14 år) Gud så jag saknar körningen ibland.

/Petra
 
Sv: Backa i vinkel

Jo så långt fattar jag också ;) Och självklart ger "övning färdighet" men det kunde ju vara trevligt med lite grundmallar att gå efter när man börjar öva :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 663
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: MiniLi
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 256
Hemmet Ska börja kika efter robotgräsklippare. Detta år får jag stå och slita med vanlig gräsklippare men nästa år så ska jag införskaffa en...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp