Backning B96

Maddes_Lurv

Trådstartare
Hej!
Snart är det dags för uppkörning B96, har övat säkerhetskontroll så den sitter som berget,behöver dock öva lite mer gällande lastning mm.
Men min fråga är när det kommer till backnings momentet! Backning runt hörn... får man då korrigera eller måste man börja om helt från punkt A eller kan man typ få köra fram lite för att räta ut släpet,naturligtvis inte hålla på så hela tiden fram o tillbaka då förstår jag att man kuggar,eller ska backningen ske i ett stort svep om ni förstår!?
Har kört transport i otroligt mkt och backat på alla möjliga ställen men livrädd för hjärnsläpp.
I verkliga livet om man behöver backa så korrigerar man ju sitt ekipage.

Tack för att ni läste!
Please HELP!
 
Jag vet inte hur det fungerar med backningen för den klarade jag i ett svep men jag fick hjärnsläpp vid en trafikskylt, saktade ner och funderade. Klarade mig för att jag tog det lugnt.
 
Jag var inte 100 säker på backningen men jag klarade det ändå. Gjorde om rätt många gånger och svor för det var backning åt ett hörn på passagerarsidan men jag har bara haft andra hållet på alla stall jag stått. Hon tyckte nog jag var medveten om mina egna svagheter så hon släppte igenom mig ändå...
 

Liknande trådar

Ridning Alltså, nu är jag förvirrad. Ska beskriva hur det känns när jag rider (de dåliga bitarna, här är de rättså överdrivna men ändå..) sedan...
Svar
13
· Visningar
1 717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp