Bad och spädbarn

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare GaurdianAngel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 3 344
Status
Stängd för vidare inlägg.
G

GaurdianAngel

Kom att tänka på detta med hur gamla barnen kan vara när de badar i sjöar och hav för första gången.

Ska ner till brorsan och hans familj i sommar och de har ju fått en liten. Det blir troligen en hel del standtid, då både jag och familjen älskar sol och bad. Men hur funkar det med en liten?

Sol och sånt vet jag, men när kan ett barn egentligen börja följa med ut och doppa tårna?

Sv: Bad och spädbarn

GaurdianAngel skrev:
Kom att tänka på detta med hur gamla barnen kan vara när de badar i sjöar och hav för första gången.

Ska ner till brorsan och hans familj i sommar och de har ju fått en liten. Det blir troligen en hel del standtid, då både jag och familjen älskar sol och bad. Men hur funkar det med en liten?

Sol och sånt vet jag, men när kan ett barn egentligen börja följa med ut och doppa tårna?
Vattnet i havet är ju förhållandevis kallt, så de kan tycka det är lite obehagligt. Men en kort stund är väl ganska okej om de inte fryser.
Båda mina har fått bada i havet på sensommaren under sitt första levnadsår - de är födda i slutet av december/mitten av januari.
Kom bara ihåg att ha body och solhatt på... :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• UV-kläder
  • Vilken handväskhund ska min man ha?
  • Föräldraöverförd oro
  • Gymnasievalet

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

• Forumet medlemmar

Allmänt, Dagbok

Barn