Badklädsaktiviteter med arbetskollegor

Mischmasch

Trådstartare
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..
 
Har inte haft något sådant med kollegorna, men om det hade blivit prat om det så hade jag utan tvekan hakat på. Gillar verkligen inte att befinna mig på tex badstrand i bikini när det är massor av människor där, men hade kollegorna varit med så hade jag garanterat haft för roligt för att hinna tänka på hur lite jag annars gillar sådant. Arbetar på tydligt mansdominerad arbetsplats kan tilläggas.
 
Hos oss ingår det att bada i våra arbetsuppgifter - så ja, jag badar med jobbet på arbetstid. Skulle dock kanske inte vara lika pigg på att göra det som social aktivitet.
 
Hos oss ingår det att bada i våra arbetsuppgifter - så ja, jag badar med jobbet på arbetstid. Skulle dock kanske inte vara lika pigg på att göra det som social aktivitet.

Alltså det här att jag nyss fick en kortslutning och blandade ihop ditt nick med @MissFideli när jag läste ovan. Jag funderade ett tag över vilka vanligt förekommande arbetsuppgifter bussförare har som tvingar dem att bada. :laugh:
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..
Bara kvinnor på min arbetsplats. Jag tycker inte om det, främst för att jag har gjort en bröstoperation. Det är många gånger mina kollegor har pratat nedlåtande om bröstoperationer. De vet alltså inte om det men om jag ställer mig i duschen med dem blir det ju uppenbart. De har också talats nedlåtande om orakat vs rakat underliv.

Hade jag missat detta hade jag inte haft några problem, oavsett om det varit män med.
 
Vi har ibland planeringsdagar på typ Ystad saltsjöbad. Men bad är frivilligt efter arbetstiden, det finns kollegor som springer en runda eller ligger och vilar i badrock eller spelar biljard eller något annat.
Jag köpte min första baddräkt för jobbrelaterade badaktiviteter, hade inte känt mig helt bekväm i bikini med kollegor. 50/50 män och kvinnor i alla åldrar.
 
Vad tycker ni om "badklädsaktiviteter" med jobbet? Deltar ni? Känner ni er bekväma? Är det skillnad på om det är kollegor av samma kön eller inte?

Kommer snart ha en social aktivitet på jobbet som innebär badkläder men jag kan ju erkänna att det inte känns helt bekvämt, särskilt inte som ensam kvinna med typ 15 manliga kollegor så funderar på att skippa det. Men känns samtidigt trist att missa det sociala utbytet och fördriva 2-3 timmar på egen hand medan kollegorna badar..
Skulle aldrig falla mig in att delta. Äger öht inga "badkläder".
 
Händer rätt ofta på sommaren, dock så är det bara jag som har badkläder eftersom min kollega anser sig se konstig ut i det. Han badar alltså näck

Bild på kollegan vid ett av tillfällena

38419277_2365567773461328_6561527421927948288_n.jpg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
452
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 299
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 217
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp