Badklädsaktiviteter med arbetskollegor

En sak jag funderade på när tråden var ny, och nu kom den tillbaka: det verkar som att så många ser frågan som huruvida man är bekväm med sin kropp eller inte. Vad beror det på? Är det ett utslag av 2000-talets individualism, av kroppsfixeringen, eller vad?

För mig handlar frågan inte om hur jag ser ut i kroppen, utan vad jag tycker att arbetskamrater bör ha för relation till varandra. Jag skulle inte ställa upp på badet, för jag tycker att arbetskamrater ska umgås påklädda.
 
För mig handlar frågan inte om hur jag ser ut i kroppen, utan vad jag tycker att arbetskamrater bör ha för relation till varandra. Jag skulle inte ställa upp på badet, för jag tycker att arbetskamrater ska umgås påklädda.
Precis exakt så! Samma skäl till att jag inte vill sova i samma rum med en kollega, för mig är det intimitet på en nivå som jag inte vill vara på med en kollega.

Har noll och nada att göra med min uppfattning om min kropp liksom.
 
En sak jag funderade på när tråden var ny, och nu kom den tillbaka: det verkar som att så många ser frågan som huruvida man är bekväm med sin kropp eller inte. Vad beror det på? Är det ett utslag av 2000-talets individualism, av kroppsfixeringen, eller vad?

För mig handlar frågan inte om hur jag ser ut i kroppen, utan vad jag tycker att arbetskamrater bör ha för relation till varandra. Jag skulle inte ställa upp på badet, för jag tycker att arbetskamrater ska umgås påklädda.
Samma här. Totalt orelaterat.
 
En sak jag funderade på när tråden var ny, och nu kom den tillbaka: det verkar som att så många ser frågan som huruvida man är bekväm med sin kropp eller inte. Vad beror det på? Är det ett utslag av 2000-talets individualism, av kroppsfixeringen, eller vad?

För mig handlar frågan inte om hur jag ser ut i kroppen, utan vad jag tycker att arbetskamrater bör ha för relation till varandra. Jag skulle inte ställa upp på badet, för jag tycker att arbetskamrater ska umgås påklädda.

Håller med, jag vill egentligen inte ens vara kompis med kollegor. Det blir svårt när/om kollegan (eller jag för den delen) underpresterar osv. Jag kan iaf inte ”gå på” en kompis-kollega som slöar på samma sätt som en kollega som bara är min kollega.
 
Jag vet inte, det var ingen som sa nåt. Men jag tog upp det med ett par av dom idag att det inte kändes så lyckat med badklädesaktivitet, egentligen inte i en arbetsgrupp öht men framför allt inte när vi har så fruktansvärt skev könsfördelning som vi har. Vet inte om dom fullt ut förstod problemet för dom nämnde att alla kvinnor inte skulle ha ett problem med det och att det även finns män som skulle tycka det var obekvämt. Känns ibland som att man helst vill blunda för könsfrågan.
Jaha. Nej, då har de inte förstått. Alls.

Mvh,
Lady_S
 
För mig handlar frågan inte om hur jag ser ut i kroppen, utan vad jag tycker att arbetskamrater bör ha för relation till varandra. Jag skulle inte ställa upp på badet, för jag tycker att arbetskamrater ska umgås påklädda.
Jag förstår hur du menar. Själv har jag en annan uppfattning, och jag anar att känslorna kring den frågan präglas av ens eget arbetsliv. Det jag ägnat mig åt under större delen av yrkeslivet skiljer sig en del från många andra arbeten, bl a genom att arbetet varit påtagligt teamorienterat, varit uttalat mobilt/ambulerande, och inneburit även andra faktorer som gör att en arbetsgrupp så att säga svetsas samman i högre grad och på andra plan än i många andra jobb. Jag uppfattar från vänner i andra branscher att t ex brandmän, poliser och professionella idrottare i lagsporter (utan vidare jämförelser) ibland verkar kunna känna på liknande sätt.
Hade jag arbetat under mer konventionella/formella former så hade jag kanske känt som du.
 
En sak jag funderade på när tråden var ny, och nu kom den tillbaka: det verkar som att så många ser frågan som huruvida man är bekväm med sin kropp eller inte. Vad beror det på? Är det ett utslag av 2000-talets individualism, av kroppsfixeringen, eller vad?

För mig handlar frågan inte om hur jag ser ut i kroppen, utan vad jag tycker att arbetskamrater bör ha för relation till varandra. Jag skulle inte ställa upp på badet, för jag tycker att arbetskamrater ska umgås påklädda.

Jag ser mina kollegor i underkläder flera gånger om dagen, finns liksom inget val när man måste gå igenom flera slussar för att inte dra med sig bakterier och skit in. ;) Badkläder är nog mer täckande. Dock har vi kvinnliga/manliga omklädningsrum/slussar.
 
Jag har inga problem att visa mig i badkläder för kollegor, jag skulle inte ens reflektera över det? Har iofs haft jobb med omklädningsrum som alla (kvinnor) nyttjade före och efter jobbet.

Ska dela rum med en kollega i mars. Det är mer viktigt hur jag tycker om kollegan som person, än att det är en kollega, oavsett kön. Det är mer viktigt att personen inte snarkar. :p

Person som person, oavsett yrkesmässig eller privat relation.
 
Då var det dags för kickoff igen.. Samma upplägg som förra gången förutom att den här gången kommer jag troligtvis inte vara helt ensam tjej utan vi blir nog 2-3 st och resten 15-20 st män.
Vårat kontor fick frågan om vi ville vara med eller inte (det är ett annat kontor som håller i kickoffen), alla andra vill så jag kunde ju inte gärna säga nej och "förstöra" för alla. Men jag sa det att jag har ju inte så mycket annat val än att säga ja men att jag inte kommer bada.
Känner mig lite ledsen över att man fortsätter på spaupplägget när dom är helt på det klara med hur jag känner inför det då det blev lååånga diskussioner efter förra årets kickoff.
 
Intressant frågeställning, detta! Min yrkeskarriär är nu över 20 år lång, så några kickoffer har det ju blivit genom åren! Vissa av dem har inneburit badklädsaktiviteter, men de flesta inte. Jag har inte ens reflekterat över det, utan känt mig fullt bekväm och badat med de andra. Däremot har ju inte badandet varit någon obligatorisk del av kickoffen, utan ägt rum på "fri" tid utanför konferensdelen, typ före middagen.

Jag har lite svårt att känna som @mandalaki att det finns någon speciell relation man "ska" eller "inte ska" ha till sina kollegor. Så länge man jobbar bra ihop så kan man vara allt från bästa vänner till helt ointresserade av varandra som privata personer, det tycker jag inte spelar någon roll.

Däremot kan jag tycka att de som arrangerar kickoff på @Sandros arbetsplats verkar vara både fantasilösa och okänsliga - man behöver ju inte köra samma koncept varje gång, och speciellt inte om man VET att det finns personer som inte är bekväma med eller ogillar den typen av aktiviteter. Varierar man aktiviteterna så undviker man förhoppningsvis att samma personer känner sig obekväma varje gång!
 
Då var det dags för kickoff igen.. Samma upplägg som förra gången förutom att den här gången kommer jag troligtvis inte vara helt ensam tjej utan vi blir nog 2-3 st och resten 15-20 st män.
Vårat kontor fick frågan om vi ville vara med eller inte (det är ett annat kontor som håller i kickoffen), alla andra vill så jag kunde ju inte gärna säga nej och "förstöra" för alla. Men jag sa det att jag har ju inte så mycket annat val än att säga ja men att jag inte kommer bada.
Känner mig lite ledsen över att man fortsätter på spaupplägget när dom är helt på det klara med hur jag känner inför det då det blev lååånga diskussioner efter förra årets kickoff.
Så tråkigt. Din arbetsgivare låter faktiskt tondöv på ett närmast omodernt vis. Att det inte är okomplicerat med jobbrelaterade aktiviteter i badkläder borde vara självklart.
 
Så tråkigt. Din arbetsgivare låter faktiskt tondöv på ett närmast omodernt vis. Att det inte är okomplicerat med jobbrelaterade aktiviteter i badkläder borde vara självklart.

Eftersom det är på den "fria tiden" mellan konferens och middag som alla badar så menar man på att ingen behöver ju vara med om man inte vill. Alternativen gym och "egen tid" (hänga på rummet typ) finns ju också att välja på..
 
Senast ändrad:
Eftersom det är på den "fria tiden" mellan konferens och middag som alla badar så menar man på att ingen behöver ju vara med om man inte vill. Alternativen gym och "egen tid" (hänga på rummet typ) finns ju också att välja på..
Ja, jag kan tänka mig det. Men det är ju ändå nåt slags teambuilding i det och då är det illa att alla inte kan vara med.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 089
Senast: Pratsch
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 504
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp