Badrum - bilder!

Madick

Trådstartare
Jag behöver inspiration!! Badrummet som används mest skall göras om, men det står still i huvudet hur jag vill ha det.

Det i källaren gjorde jag om förra året och gick från:
070330-001.JPG


070330-002.JPG


till:
070725-007.jpg


070725-008.jpg

*ignorera sladdarna*

Nuvarande badrum som ska göras om har mörkblå plastmatta, mycket mörkt blå blankt kakel 2/3 av väggen och sen vitt målat.

Har ni renoverat, visa! Behöver alla möjliga uppslag nu, för mitt favvo råkade ju bli i första renoveringen. Lite trist att ha likadant liksom :D
 
Sv: Badrum - bilder!

Tycker du ska göra nummer två i samma stil, som att dom hör ihop... :) men jag vågar inte spekulera mer för jag skulle bli galen av allt snyggt som finns (så glad vårat badrum bara är 4 år gammalt så jag slippet ta massa renoveringsbeslut :) )
 
Sv: Badrum - bilder!

Det badrum jag ska göra nu är inte alls lika fyrkantigt, utan mer långsmalt. Men iofs, färgerna kan ju gå igen. Man skulle kunna göra ett helt hörn med det bruna istf bara en rand liksom.
 
Sv: Badrum - bilder!

Vi ska renovera vårt badrum som nu har nån grönaktig plastmatta. Och grönt porslin på allt.:D Inget att skratta åt kanske för det kommer säkert bli modernt..

Vi ska göra svart golv, kanske mosaik. Annars kakel/klinker. Sen ska väggarna vara vita. Vitt porslin och sen för att bryta av så ska det vara en del inredning av trä. Typ småsaker som toasits, skåp, hyllor, toarullehållare, krokar osv.

Sen vet jag inte hur vi ska göra med duchen om det blir en vägg med glasbetong eller duschväggar.

Jag valde färgerna för att det är klassiskt och tidlöst. Och modernt nu också. Sen ser jag en möjlighet att variera badrummet genom att byta ut handdukar och mattan och så. Att byta färgtema. Vill man ha rött en vecka så tar man fram de röda handdukarna och köper en röd matta. Sen byter man ut små prydnader till matchande.
 
Sv: Badrum - bilder!

På lunchen ska jag gå och kika på badrumsutställningen som finns på granngatan! Det ska bli kul.

Funderar på om man är heltokig om man först bara gör om "grunden", dvs kakel och klinkers men sparar gamla inredningen. Vill helst inte ta lån och vill inte tömma hela bufferten nu när världens ekonomi skakar...
 
Sv: Badrum - bilder!

Det är ju klart roligast om hela badrummet blir klart på en gång, men jag tycker att det går att vänta med inredningen med.

Nu vet jag inte hur dyra grejer du ska köpa, men det är ju "grunden" som kostar mest. Har man väl betalat den så kan man ju ta det andra lite i efterhand.
 
Sv: Badrum - bilder!

Det som är nödvändigt är ju att kakla om och lägga nytt golv. Inredningen är rätt ok.

Det här rummet används ju massor, det ska ju bli något jag trivs med att se flera ggr/dag.

Stället här bredvid öppnade kl.13... stor mening.
 
Sv: Badrum - bilder!

Jaha och då hann du inte gå?
Synd i så fall. Inspiration är ju annars alltid bra. :)
Jag tycker att det är bra att titta i kataloger, tidningar och på internet hur andra gjort. Jag hoppas någon mer svarar i tråden och kanske kan visa en bild.

Jamen precis. Man är ju i badrummet rätt mycket. Det viktigaste är ju att man trivs egentligen. Och att det inte kan bli fuktskadat eller är fuktskadat.

Men om inredningen är så pass fräsch att du tycker det känns ok att ha kvar den så ha det. Jag menar, det är nog ingen som tänker på det om det inte är alltför gammalt och slitet.
 
Sv: Badrum - bilder!

Jag vill ha mitt i vitt och svart kakel. Klinker golvet antingen svart eller mörkgrått och med vitt porslin och badrumsskåpet i ek.

Vill ha den större varianten av vita kakelplattor på väggarna, de som är rektangulära, sen en svart "rand" bakom toastolen med mindre plattor och eventuellt en svart rand i duschkabinen bakom blandaren lite beroende på hur badrummet ser ut.
 
Sv: Badrum - bilder!

Det låter lite som mina tankar, förrutom att jag är "allergisk" mot vitt och svart, hehe.

Ek vill jag absolut ha i alla fall. Helst vill jag ha plattorna avlånga och större än "normala", och liggande format. Det är ju så svåååårt. Önskar rummet vore större, då skulle det ju vara lättare!
 
Sv: Badrum - bilder!

Jag ville helst ha ett bronsfärgat badrum, tycker det är så himla läckert. Men min konservativa bättre hälft vägrade.

lhad_corten.jpg


8014880056486.jpg
 
Sv: Badrum - bilder!

Det där skulle jag kunna tänka mig i ett STOOOORT badrum. När det är 5kvm blir det för "tungt".
 
Sv: Badrum - bilder!

Aha! Men ett vitt badrum och så bronssticksen (heter det så i plural? De avlånga mosaikbitarna) i 2 rader intill varandra bakom handfatet?

Jag vill så gärna att NÅGON ska få brons i sitt badrum... :D
 
Sv: Badrum - bilder!

Hehe, jag ska ha det i åtanke. Någon sorts "avstickare" lär det ju bli, se bilderna från duschrummet jag gjorde om.
 
Sv: Badrum - bilder!

En offert inne. Ingår jobb och material (exkl. kakel och klinker), golvvärmeläggning och byte av golvbrunn. Beräknad 35-40.000 kr.

Låter det vettigt?

Det är jäkligt högt i tak, 2.60 mätte jag till precis!
 
Sv: Badrum - bilder!

Jag tycker det är snyggt när man lägger ner lite möda på hur man lägger klinkerplattorna. Vi la en ram runt hela badrummet och sedan diagonalt. Samma storlek på plattorna.

Badkaret
Badrum+Badkar.JPG


Duschen
Badrum+H%C3%B6ger.JPG


Toaletten
Toastol+d%C3%B6rr.JPG
 
Sv: Badrum - bilder!

Å vad stort och fint! Smidig toalett!! Sån vill jag ha.

Den som skulle komma och titta och ge offert igår dök aldrig upp. Hur ska man då kunna lita på att de dyker upp om de får jobbet??
 
Sv: Badrum - bilder!

Den är otroligt lättstädad.:bow:

Jag skulle inte lita på någon som inte dyker upp och dessutom vara noga med att förhandla fram fast pris så att man inte får en obehaglig överraskning.
 
Sv: Badrum - bilder!

Lite bilden från vårt badrum. Vi totalrenoverar vårt hus. Ledord - lättstädat, personligt, hyffsat tidlöst

hus145.JPG

Handfat. Blandare från Tapwell

hus146.JPG

Hela bänken med handfat. Vi har valt köksinredning då det är djupare och ger massa förvaring så vi slipper överskåp.

hus148.JPG

Duschblandare, inga jobbiga rör att rengöra!! I taket finns en duschsil, inga rör till den heller!! Allt från Tapwell

hus144.JPG

Toalett, naturligtvis vägghängd och helt slät. Duschdörrar i frostat glas för att minimera spår av kalk.

På väggen har vi vita, matta plattor. Tidlöst och lättstädat.
Golvet kommer från Bricmate och heter Black metalic. I resten av bottenvåningen har vi samma fast 30*60cm.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 214
Hemmet Vi ska renovera badrummet i stugan vi hyr ut. Vi ska INTE höja hyran. Vi brukar höja hyran mellan hyresgästerna istället. Men det som...
Svar
17
· Visningar
1 394
Senast: Miks
·
Hemmet Vi håller på att renovera ett av våra badrum (eller ja, hantverkarna gör det). Vi ska ha halvkaklat i en del av badrummet och sen hade...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: MiaMia
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 539
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp