Badrumshjälp

20220310_083350.jpg

Här är vårt badrum, klinkers som ser ut som trä och stora plattor på väggen.
 
Nu var ju detta golvet inte vad ni ville ha, men det går ju att se bortom det, för min poäng var att det är liksom svårt att få för mycket vitt på en liten toalett. Även om man hade valt ett ljust golv här inne hade det fortfarande inte varit för ljust eller för fräscht.
Visa bifogad fil 87086
Men golvet är ju underbart! (iofs kanske ni tänkte något annat också mönstrat) mot de fina vita väggarna och träet vid handfatet. Jättevacker blev helheten!
 
Men golvet är ju underbart! (iofs kanske ni tänkte något annat också mönstrat) mot de fina vita väggarna och träet vid handfatet. Jättevacker blev helheten!
Det är säkert läckert med mönster och färg hos andra men min skadade hjärna orkar inte hantera sådana intryck och om jag tvingar den är det andra saker jag kanske måste nedprioritera. Behöver lite dämpade färger och att det inte är "krusiduller" i onödan. Kan gå om det inte blir så stora kontraster men att chansa med ett badrum som kostar så mycket att göra om är inte riktigt aktuellt 😅 det är ju inte som en tapet där du kan måla över om du ledsnar.
 
Det är säkert läckert med mönster och färg hos andra men min skadade hjärna orkar inte hantera sådana intryck och om jag tvingar den är det andra saker jag kanske måste nedprioritera. Behöver lite dämpade färger och att det inte är "krusiduller" i onödan. Kan gå om det inte blir så stora kontraster men att chansa med ett badrum som kostar så mycket att göra om är inte riktigt aktuellt 😅 det är ju inte som en tapet där du kan måla över om du ledsnar.
ok, mönster av viss regelbundenhet tycker jag är väldigt avslappnande, som skog och natur.

Men kommentaren var dock inte att jag tyckte du skulle ha detta utan att jag svarade den som postade golvet att det var väldigt fint. Jag förstod av tråden att du ville ha slätt beige :) (och hade därför inga åsikter om just dina val. Men om du vill ha tycker jag vårt är fint med blankt vitt kakel, mörkare golv och en oxblodsröd vägg :) vi har dock inte satt det så själva.)
 
Hur går det @Amha ? Har ni kommit igång?

Nu är mitt lilla badrum 5 före klart. Vitt och glansigt, jo, men med snedtak. Kolla gärna bild i min badrumstråd jag länkade till tidigare. Jag är jättenöjd!
 
Hur går det @Amha ? Har ni kommit igång?

Nu är mitt lilla badrum 5 före klart. Vitt och glansigt, jo, men med snedtak. Kolla gärna bild i min badrumstråd jag länkade till tidigare. Jag är jättenöjd!
Inte än, väntar in att de isolerar övervåningen först men kommer ha hantverkarmöte här idag :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag är med i ett väldigt spännande projekt på jobbet och det bästa stället att vända sig till för att få inspiration är förstås Buke...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: majola
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: Habina
·
Hemmet Vi ska renovera badrummet i stugan vi hyr ut. Vi ska INTE höja hyran. Vi brukar höja hyran mellan hyresgästerna istället. Men det som...
Svar
17
· Visningar
1 383
Senast: Miks
·
Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 546
Senast: Daff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp