Bänkskiva Ikea (måttbeställd)

Ts vill ju ha underlimmad diskho dock. Vet inte om det är något en snickare löser så himla lätt? Såga hål och lägga i ovanifrån löser de ju såklart utan problem.
 
Ts vill ju ha underlimmad diskho dock. Vet inte om det är något en snickare löser så himla lätt? Såga hål och lägga i ovanifrån löser de ju såklart utan problem.
Det var visst inbyggd och inte underlimmad. Såg likadant ut på bilderna i mina ögon 😂🤪
 
Ts vill ju ha underlimmad diskho dock. Vet inte om det är något en snickare löser så himla lätt? Såga hål och lägga i ovanifrån löser de ju såklart utan problem.
Jo, en någorlunda skicklig hantverkare med rätt verktyg borde inte ha några problem med det! 😊
 
Noooooo. Har typ alltid otur så lovar det blir så igen. Fan kan man fixa en bänkskiva nån annanstans ifrån? Kanske köpa en standardmåttad och en snickare får såga ur och limma fast diskhon?
Det här var i början av sommaren när de hade så öööverjävliga leveransproblem. Det kanske är bättre nu. Men men, fick 16000 som kompensation till slut.
 
Vi beställde bänkskiva med underlimmad ho och ursågat för spis förra sommaren, inga problem med leveransen och bänkskivan kom väldigt väl inpackad för att inte skadas under frakten.
 
Noooooo. Har typ alltid otur så lovar det blir så igen. Fan kan man fixa en bänkskiva nån annanstans ifrån? Kanske köpa en standardmåttad och en snickare får såga ur och limma fast diskhon?
Hornbach har bänkskivor. Väljer du en de har i lager kan du få den tillsågad till dagen efter
 
Jag ville boka mätning men det kunde man inte. Man kan boka mätning för kök men de mäter INTE bänkskiva, lät jättekonstigt 😅

Men ska mäta 700 gånger typ tänkte jag 🙈 har inga mått just nu för vi bor ju inte där, ska fråga om jag kan få komma och iaf mäta skivan så jag kan beställa den så har vi några veckor extra på oss.
Nu vet jag inte vad för hus ni köpt men vi hade ett massproducerat från 60-talet förut. Sista jobbet min snickare gjorde var lite småskit inför visning och han suckade och sa något i stil med "är det någonting som är rakt i det här huset?". Jag lyckades aldrig mäta rätt. Allt blev snett och skevt (kanske pga att allt i huset var snett 🙄 Med det sagt: mät på flera olika platser så du inte får hem en färdigskuren som ser helt sned ut 🙈 mycket kan man lösa med fog men det kommer se förjävligt ut om det är för mycket som felar.
 
Hornbach har bänkskivor. Väljer du en de har i lager kan du få den tillsågad till dagen efter
Såg det! Tänker jag fel eller kan detta faktiskt funka:

Köp en skiva från Hornbach och så får de såga först isär den, för den är ju 4.1 m och det räcker till de två ställen vi ska ha bänkskiva på.

Sen får de såga ur för blandare och diskho + sätta kantlist där man sågat så det inte blir en ful kant.

Vore ju toksmidigt om det går. Kan inte få exakt den skiva jag vill men skitsamma, ska ändå bytas ut om nått år eller två.
 
Nu vet jag inte vad för hus ni köpt men vi hade ett massproducerat från 60-talet förut. Sista jobbet min snickare gjorde var lite småskit inför visning och han suckade och sa något i stil med "är det någonting som är rakt i det här huset?". Jag lyckades aldrig mäta rätt. Allt blev snett och skevt (kanske pga att allt i huset var snett 🙄 Med det sagt: mät på flera olika platser så du inte får hem en färdigskuren som ser helt sned ut 🙈 mycket kan man lösa med fog men det kommer se förjävligt ut om det är för mycket som felar.
Det är från 70-talet. Men bra tips, ska mäta på många ställen 😄
 
Såg det! Tänker jag fel eller kan detta faktiskt funka:

Köp en skiva från Hornbach och så får de såga först isär den, för den är ju 4.1 m och det räcker till de två ställen vi ska ha bänkskiva på.

Sen får de såga ur för blandare och diskho + sätta kantlist där man sågat så det inte blir en ful kant.

Vore ju toksmidigt om det går. Kan inte få exakt den skiva jag vill men skitsamma, ska ändå bytas ut om nått år eller två.
Det går utmärkt. Att dela den här jag för mig de tar 20kr för. Uttag för diskho någon hundralapp
 

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för erfarenheter kring bänkskiva i kalksten? Vi har hela tiden varit inne på att vi ska ha en bänkskiva i kompositsten, tills...
2
Svar
35
· Visningar
2 432
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 303
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 558
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 243
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp