Bärgaren tappade bilen

et_flickan

Trådstartare
I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat smått och gott. Notan gick på 55000. Som hittat.

Vi har nu väntat i tre månader på att de ska komma nån vägen. För några veckor sen fick vi beslut på att de skulle ta alla kostnader för reparationerna. Vi blev hoppfulla och glada. En kort stund.

Nu har verkstaden som ska laga bilen väntat på ett okej så han kan börja. Han vill ju veta att han får betalt för att laga våran bil men det är total tystnad från bärgningsbolaget. Idag ringde vi och frågade bolaget hur det går och vad de väntar på men fick som vanligt inget bra svar. Det har typ gått en månad sen vi fick första beslutet men ingenting har hänt sen dess. De har inget nummer man kan ringa till förutom kundtjänst men där får man inte prata med någon som vet nåt.

Vad kan man göra? Vi har mailat den som har hand om vårat ärende. Men har väl inga större förhoppningar att det lär hända nåt rätt snart. Bilen står ute med trasig baklucka i regn och rusk. Känns inte så jätte bra.
 
I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat smått och gott. Notan gick på 55000. Som hittat.

Vi har nu väntat i tre månader på att de ska komma nån vägen. För några veckor sen fick vi beslut på att de skulle ta alla kostnader för reparationerna. Vi blev hoppfulla och glada. En kort stund.

Nu har verkstaden som ska laga bilen väntat på ett okej så han kan börja. Han vill ju veta att han får betalt för att laga våran bil men det är total tystnad från bärgningsbolaget. Idag ringde vi och frågade bolaget hur det går och vad de väntar på men fick som vanligt inget bra svar. Det har typ gått en månad sen vi fick första beslutet men ingenting har hänt sen dess. De har inget nummer man kan ringa till förutom kundtjänst men där får man inte prata med någon som vet nåt.

Vad kan man göra? Vi har mailat den som har hand om vårat ärende. Men har väl inga större förhoppningar att det lär hända nåt rätt snart. Bilen står ute med trasig baklucka i regn och rusk. Känns inte så jätte bra.
Vi hade en utdragen historia med försäkringsbolaget för ett gäng år sen.
Bilen blev efter krock bärgad till verkstad, verkstaden gjorde noll och inget rätt, det dröjde över sju veckor och när bilen var ”klar” var allt snett monterat. (Enkelt beskrivet, bilen gick inte att köra rakt)
Vi orkade till slut inte tjafsa mer och gick till den lokala tidningen.
Tre dagar senare var bilen bärgad till annan verkstad, f-bolaget tog alla kostnader och vi fick ekonomisk kompensation.
 
Vi hade en utdragen historia med försäkringsbolaget för ett gäng år sen.
Bilen blev efter krock bärgad till verkstad, verkstaden gjorde noll och inget rätt, det dröjde över sju veckor och när bilen var ”klar” var allt snett monterat. (Enkelt beskrivet, bilen gick inte att köra rakt)
Vi orkade till slut inte tjafsa mer och gick till den lokala tidningen.
Tre dagar senare var bilen bärgad till annan verkstad, f-bolaget tog alla kostnader och vi fick ekonomisk kompensation.
Verkstaden väntar just nu på att bärgningsbolaget ska godkänna offerten. Där är vi. Och det var ett tag sen han skickade offerten till dom.

Vi har tänkt på att kontakta tidningen. Tålamodet är slut
 
I juli tappade alltså bärgaren våran bil. Den åkte ner för en backe och krockade med ett träd. Bakluckan gick sönder och lite annat smått och gott. Notan gick på 55000. Som hittat.

Vi har nu väntat i tre månader på att de ska komma nån vägen. För några veckor sen fick vi beslut på att de skulle ta alla kostnader för reparationerna. Vi blev hoppfulla och glada. En kort stund.

Nu har verkstaden som ska laga bilen väntat på ett okej så han kan börja. Han vill ju veta att han får betalt för att laga våran bil men det är total tystnad från bärgningsbolaget. Idag ringde vi och frågade bolaget hur det går och vad de väntar på men fick som vanligt inget bra svar. Det har typ gått en månad sen vi fick första beslutet men ingenting har hänt sen dess. De har inget nummer man kan ringa till förutom kundtjänst men där får man inte prata med någon som vet nåt.

Vad kan man göra? Vi har mailat den som har hand om vårat ärende. Men har väl inga större förhoppningar att det lär hända nåt rätt snart. Bilen står ute med trasig baklucka i regn och rusk. Känns inte så jätte bra.
Men 😱😱😱 det här är ju helt galet
 
Verkstaden väntar just nu på att bärgningsbolaget ska godkänna offerten. Där är vi. Och det var ett tag sen han skickade offerten till dom.

Vi har tänkt på att kontakta tidningen. Tålamodet är slut
Gå till tidningen! Som privatperson orkar man ju till slut inte… 😕
Hur länge sen skickades offerten? De har ju oftast en viss giltighetstid också…

Letade upp vår artikel i tidningen och det var ännu rörigare än jag mindes. Hua 😫
 
Kan inte erat bilförsäkringsbolag ligga på och ha kontakten med deras försäkringsbolag istället?

Maken pratade med sitt försäkringsbolag idag. De kunde inte göra så mycket. Sa mest åt oss att fortsätta ligga på och vara jobbiga. De kan ta på sig detta men då måste vi börja om med allt. Skadeanmälan och hej och hå. Som det känns nu är ju allt klart. Bara bärgningsbolaget får tummen ur.
 
Sen är det ju otroligt otäckt att tänka på vad som kunde ha hänt. Mitt barn var med. Bilen skulle upp på flaket när bärgarens fäste släppte. Nu satt hon i en annan bil men barn är ju barn. Trädet som bilen krockade med stod på nån annans tomt i ett villaområde. Tänk om någon blivit påkörd. Det stod ett elskåp bara cm från där bilen landade. Där blev bärgaren nästan mosad mellan elskåp och bil när han försökte rädda bilen. Så mycket kunde gått så åt skogen.
 
Men 😱😱😱 det här är ju helt galet

Jo. Vi börjar bli rätt less. Snart är det dessutom vinter. Vi har barn som går i skolan och ingen skolbuss.

Dessutom är bilen nu försedd med körförbud eftersom den skulle besiktas i september. Den är heller inte körbar i och med att ett fjäderben är av. Den skulle till verkstad och lagas egentligen men dit kom den aldrig. Tror inte det är så nyttigt att den står ute som den gör nu.
 
Jo. Vi börjar bli rätt less. Snart är det dessutom vinter. Vi har barn som går i skolan och ingen skolbuss.

Dessutom är bilen nu försedd med körförbud eftersom den skulle besiktas i september. Den är heller inte körbar i och med att ett fjäderben är av. Den skulle till verkstad och lagas egentligen men dit kom den aldrig. Tror inte det är så nyttigt att den står ute som den gör nu.
Kan inte försäkringsbolaget bekosta en hyrbil åt er under tiden? Kolla i de försäkringar ni har.

Jag har en OKQ8 Backup. Det den kostar i månaden har jag med råge fått igen när de stått för självrisken vid glasskada och bärgning.
Finns säkert i andra försäkringar. T.ex. hos bärgningsföretaget.
 
Kan inte försäkringsbolaget bekosta en hyrbil åt er under tiden? Kolla i de försäkringar ni har.

Jag har en OKQ8 Backup. Det den kostar i månaden har jag med råge fått igen när de stått för självrisken vid glasskada och bärgning.
Finns säkert i andra försäkringar. T.ex. hos bärgningsföretaget.

Vi har kollat. Tyvärr får vi ingen hyrbil. Hopplöst..
 
Har man inte tecknat stilleståndsförsäkring så kommer det egna bolaget inte göra något, men bärgningsbolaget borde fixa en lånebil av något slag till er. Det är ju deras fel att bilen behöver repareras och istället blivit stående.
De vi pratat med har sagt att de bara kan ge oss hyrbil ett par dygn. Det är dock galet svårt att få tag på det här bärgningsbolaget. Och svårt att prata med någon som faktiskt vet nåt.
 
Konsumentombudsman?

Jag tänker att ni köpt tjänsten om bärgning... dom borde kunna peka er i rätt riktning alternativt hjälpa er.
Dom är i alla fall trevliga att ha å göra med de gånger jag pratat med dom
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 873
Senast: ptr
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 829
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Ja herregud. När ska oturen vända? Vi hade bilen inlämnad i tre veckor. Förra veckan fick vi hem den. Den var lagad, allt var fint. Så...
Svar
0
· Visningar
561
Senast: et_flickan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 133

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp