Bästa aktivitetsarmbandet, sömn och stress.

Har nu inspirerad av denna tråden googlat runt och fitbit charge 3 verkar hamna högst i många tester. Funkar den att synka med Samsung health?
 
En fråga till er som har fitbit, på vissa tester står det att den registrerar sömnen fel. Att den om man "säger till" den att man går och lägger sig men fastnar vid tv;n istället ändå mäter det som sömn, min fråga är, gör era det? Ställer ni in att ni går och lägger er eller kör ni på automatik och mäter den säkrare då? (Samsung fit har jag lagt ner efter att ha läst i flera tester att den mäter sömnen uselt.)

Ot så stör jag mig enormt på att man inte verkar kunna lita på tester, då hade jag inte suttit här nu och svurit över att jag köpte ett aktivtetsarmband som fick bäst i test men som inte fungerar som det ska.
 
Jag har en Garmin vivosmart 4. Gillar att den är nätt och tycker att den fungerar bra. När jag sovit tio timmar har den visat det och även de vakna perioderna då jag t ex gått på toa.
 
En fråga till er som har fitbit, på vissa tester står det att den registrerar sömnen fel. Att den om man "säger till" den att man går och lägger sig men fastnar vid tv;n istället ändå mäter det som sömn, min fråga är, gör era det? Ställer ni in att ni går och lägger er eller kör ni på automatik och mäter den säkrare då? (Samsung fit har jag lagt ner efter att ha läst i flera tester att den mäter sömnen uselt.)

Ot så stör jag mig enormt på att man inte verkar kunna lita på tester, då hade jag inte suttit här nu och svurit över att jag köpte ett aktivtetsarmband som fick bäst i test men som inte fungerar som det ska.

Jag ställer inte in min sömn. Däremot har jag ställt in som mål att jag ska sova 7 timmar och det fungerar utmärkt.
 
Tack @sweep och @Lovisaleonora då är det kanske bara när man ställer in manuellt då? Nu har jag också läst en massa som är negativa mot fitbit för att de vid problem inte har fått någon hjälp alls ifrån fitbit och att många har haft problem med att armbanden slutar fungera korrekt efter ett tag. Har också sett en del videor angående problem att ansluta när det inte har fungerat. Något ni har haft problem med?
 
Tack @sweep och @Lovisaleonora då är det kanske bara när man ställer in manuellt då? Nu har jag också läst en massa som är negativa mot fitbit för att de vid problem inte har fått någon hjälp alls ifrån fitbit och att många har haft problem med att armbanden slutar fungera korrekt efter ett tag. Har också sett en del videor angående problem att ansluta när det inte har fungerat. Något ni har haft problem med?

Ingen aning faktiskt, jag får intrycket att det stämmer bra. Har haft Fitbit sedan 2017 och känner att det är relevant information. Det kan vara lite eftersläpning på uppdatering, men jag skyller delvis på Apple som är kända för att sabba äldre modeller iPhone genom att göra dem långsamma (jag har en iPhone 7).

Charge 3 har inte alls samma problem, kanske är det en bättre modell att välja? Sover jag på dagen kan det hända att jag inte får betalt om det är en powernappa (typ 15 minuter).

Här sov jag på soffan
F8CFE14F-606C-4B93-9996-2901CCB13070.png
F8CFE14F-606C-4B93-9996-2901CCB13070.png
 
Alltså. Mycket pga denna tråd har jag investerat in en Fitbit Inspire HR. Nu undrar jag angående att mäta sömnen....gör den det helt automatiskt i appen eller måste jag "trycka igång" något?? Det står att mitt sömnmål är 8 timmar. Hur ändrar man det? Det är ju lite knepigt med ett sömnmål på 8 timmar om man lägger sig kl 22 och stiger upp strax innan kl 5..... ;)
 
Alltså. Mycket pga denna tråd har jag investerat in en Fitbit Inspire HR. Nu undrar jag angående att mäta sömnen....gör den det helt automatiskt i appen eller måste jag "trycka igång" något?? Det står att mitt sömnmål är 8 timmar. Hur ändrar man det? Det är ju lite knepigt med ett sömnmål på 8 timmar om man lägger sig kl 22 och stiger upp strax innan kl 5..... ;)
Never mind....jag hittade hur man ändrade. Och - till slut - hittade jag också hur man ställde in ett larm. Det var verkligen inte helt enkelt.... O_o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 464
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 454
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Skapar nytt nick då jag inte vill att någon ska veta vem jag är. Skulle någon komma på det ändå så är jag tacksam om denne håller det...
Svar
11
· Visningar
2 588
Senast: Angua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp