Bästa aktivitetsarmbandet, sömn och stress.

Har nu inspirerad av denna tråden googlat runt och fitbit charge 3 verkar hamna högst i många tester. Funkar den att synka med Samsung health?
Jag kikade runt lite i min samsung health och fitbit-appen men det verkar inte gå att synka. Jag använder appen my fitness pal och den funkar ihop med klockan. Det kanske kan vara ett alternativ?
 
Jag kikade runt lite i min samsung health och fitbit-appen men det verkar inte gå att synka. Jag använder appen my fitness pal och den funkar ihop med klockan. Det kanske kan vara ett alternativ?
Jo de flesta borde gå att synca även om de inte finns i listan. Googla.
 
Köpte en charge 3 igår och är än sålänge nöjd. Mycket intressant att se att jag har vakentid som var mycket längre än jag trodde, jag vet att jag vaknade men inte att det var så lång tid och inte så många gånger! Det förklarar endel för mig och det visar också att jag somnar om lättare än vad jag trodde, mycket positivt! Syremätningen var också intressant, den stämmer med vad som tidigare har uppmätts på sjukhus. Även den konstanta pulsmätningen är toppenbra. Förhoppningsvis kan jag med hjälp av den stressa ner då den gör det lättare att se mönster.
 
Jag kikade runt lite i min samsung health och fitbit-appen men det verkar inte gå att synka. Jag använder appen my fitness pal och den funkar ihop med klockan. Det kanske kan vara ett alternativ?
Ska kolla på den. Får inte armbandet att synka med S health
 
En fråga till er som har fitbit. Igår la jag mig strax efter 22 och vaknade vid 00,30. La mig igen vid 02 och sov några timmar till men enbart sömnen 02 och framåt registrerades? Jag gick inte in i appen och synkroniserade den efter första sömnperioden, måste man det för att den ska registreras eller är det något annat fel?
 
En fråga till er som har fitbit. Igår la jag mig strax efter 22 och vaknade vid 00,30. La mig igen vid 02 och sov några timmar till men enbart sömnen 02 och framåt registrerades? Jag gick inte in i appen och synkroniserade den efter första sömnperioden, måste man det för att den ska registreras eller är det något annat fel?
Du sov kanske inte ”tillräckligt” och rörde dig för mycket?
Ibland får man synka om för att den ska fatta att det hänt mera men det brukar den fixa själv.
Tror du måste synka inom 5 dar för att få med all data på dessa dar
 
Du sov kanske inte ”tillräckligt” och rörde dig för mycket?
Ibland får man synka om för att den ska fatta att det hänt mera men det brukar den fixa själv.
Tror du måste synka inom 5 dar för att få med all data på dessa dar
Kanske? Min känsla var inte att jag sov dåligt dock. Får hoppas att det var en engångsföreteelse :)
 
Köpte en charge 3 igår och är än sålänge nöjd. Mycket intressant att se att jag har vakentid som var mycket längre än jag trodde, jag vet att jag vaknade men inte att det var så lång tid och inte så många gånger! Det förklarar endel för mig och det visar också att jag somnar om lättare än vad jag trodde, mycket positivt! Syremätningen var också intressant, den stämmer med vad som tidigare har uppmätts på sjukhus. Även den konstanta pulsmätningen är toppenbra. Förhoppningsvis kan jag med hjälp av den stressa ner då den gör det lättare att se mönster.

Pulsmätningen tycker jag är superspännande. Har noterat att min vilopuls ökar dagarna innan jag blir sjuk.
 
En fråga till er som har fitbit. Igår la jag mig strax efter 22 och vaknade vid 00,30. La mig igen vid 02 och sov några timmar till men enbart sömnen 02 och framåt registrerades? Jag gick inte in i appen och synkroniserade den efter första sömnperioden, måste man det för att den ska registreras eller är det något annat fel?
Ingen aning. Jag har sovit med min Fitbit Inspire HR i fyra nätter nu. Har inte gjort något speciellt alls, men den verkar mäta rätt.....
 
Ingen aning. Jag har sovit med min Fitbit Inspire HR i fyra nätter nu. Har inte gjort något speciellt alls, men den verkar mäta rätt.....
Ja min har också mätt rätt fram tills igår(idag) när den inte mätte första sömnpasset. Jag hoppas att det var en tillfällighet.
 
Jaha nu har jag hämtat min fitbit. Nu till tekniska frågor. Måste jag ladda den full innan jag kommer förbi "parkoppling" i installeringen? Och vad fasen är parkoppling?
 
Jaha nu har jag hämtat min fitbit. Nu till tekniska frågor. Måste jag ladda den full innan jag kommer förbi "parkoppling" i installeringen? Och vad fasen är parkoppling?
Parkoppling är då du kopplar ihop med telefon eller liknande. Och nej jag tror inte du måste fulladda mera.
 
Det stod att min behövde vara laddad till minst hälften. Jag behövde också starta om min telefon för att de skulle hitta varandra!
Smartypants jag fattade inte att det var en kod en skulle fylla i. Men jag kom på det själv - så stolt. Nu kan jag konstatera att jag har en vilopuls på 74.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 483
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 487
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Skapar nytt nick då jag inte vill att någon ska veta vem jag är. Skulle någon komma på det ändå så är jag tacksam om denne håller det...
Svar
11
· Visningar
2 589
Senast: Angua
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter julen köpte jag årets julklapp – ett aktivitetsarmband – i julklapp till mig själv. Jag tyckte att det verkade vara en lite kul...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp