Bästa appen för ”vardagssparande”

Ceta

Trådstartare
Det börjar ju komma lite reklam för olika tjänster där man sparar pengar varje gång man köper något på sitt bankkort. Tycker detta låter som en bra idé, och undrar om någon här inne testat och hittat nån bra app? Kanske någon som hört något negativt om någon med, som man ska undvika?
 
Jag är också nyfiken. Vet att vissa banker haft det som tillägg på korten, typ "runda upp" men varken Swedbank eller Ica banken har det nu så vitt jag vet.
Men jag skulle gärna ha en sån funktion, för det skulle ju ge några extra kronor till sparande utan att man behöver tänka på det 😊
 
Det börjar ju komma lite reklam för olika tjänster där man sparar pengar varje gång man köper något på sitt bankkort. Tycker detta låter som en bra idé, och undrar om någon här inne testat och hittat nån bra app? Kanske någon som hört något negativt om någon med, som man ska undvika?
Jag har en sån funktion via min nordea-bank. Den rundar upp till närmsta tiotal och för över det till ett sparkonto.
 
Jag har NoWo, man kan spara på lite olika sätt i den :) dagspar, snabbspar, lite för varje gång man använder kortet/betalar räkningar, svara på enkäter, via vissa butiker
 
Jag har NoWo, man kan spara på lite olika sätt i den :) dagspar, snabbspar, lite för varje gång man använder kortet/betalar räkningar, svara på enkäter, via vissa butiker
Vart hamnar de sparade pengarna? Har appen ett eget bankkonto, eller samarbetar den med din vanliga bank?
 
Det börjar ju komma lite reklam för olika tjänster där man sparar pengar varje gång man köper något på sitt bankkort. Tycker detta låter som en bra idé, och undrar om någon här inne testat och hittat nån bra app? Kanske någon som hört något negativt om någon med, som man ska undvika?
Kan va bra o kolla räntan på sparkontot så man inte låter sina stackars slantar ligga arbetslösa.
En av de första apparna som kom (tror den hette dream) hade tex bara 0,2% ränta.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Läste att det finns appar som samlar in prisinformation från mataffärer så man kan hitta lägsta priset på olika varor. Nån här som...
Svar
1
· Visningar
508
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: tanten
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
889
Senast: Trasten
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 294
Senast: Buongusto
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp