Bästa aroniasylten? Utan sprit?

tanten

Trådstartare
Som rubriken lyder.
Jag ska koka en liten sats aroniasylt och vill få den bra. Den ska ges bort så jag tänker inte prova mig fram.
Dessutom är jag diabetiker så jag kan inte äta den själv.

De flesta recept jag hittar innehåller rom eller konjak.Är det ett måste eller klarar man sig ändå?
 
Jag var tvungen att googla bären,jag tror jag har en hel häck med dom,ser så ut när jag bildgooglar,hur kan man vara säker?
 
Som rubriken lyder.
Jag ska koka en liten sats aroniasylt och vill få den bra. Den ska ges bort så jag tänker inte prova mig fram.
Dessutom är jag diabetiker så jag kan inte äta den själv.

De flesta recept jag hittar innehåller rom eller konjak.Är det ett måste eller klarar man sig ändå?

Vi köpte en sån på en marknad någon gång. Det var ingen typ av alkohol i den.
Sååå god! Hade aldrig hört talas om de bären innan. Jag hade den i frosting till pepparkaksmuffins. Urgott!
 
Jag var tvungen att googla bären,jag tror jag har en hel häck med dom,ser så ut när jag bildgooglar,hur kan man vara säker?
Få saker ser ut som aronia.
Bären är rejält stora och svarta och sitter i klasar. Förväxlingsväxten häckoxelbär smakar tydligen illa och har enstaka bär.
Smakar gott men med en aning lite ..fadd? smak. Blir godare efter frysning.

Är ett av de mest innehållsrika bären med avseende på vitaminer och antioxidanter.

Det är en vanlig häckväxt. Innan mina kompisar flyttade ihop med en aroniahäck brukade jag plocka på en parkering utanför mitt gamla jobb.
 
Jag har inget recept att ge dig men min mormor har gjort mycket aroniasylt genom åren och har nästan aldrig haft någon sorts sprit i. Blir jättegott ändå! Jag gillar bäst när det även finns äpple i då jag tycker det gifter sig fint, men även ren aroniasylt eller smaksatt med kanel eller stjärnanis är gott. :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 558
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 811
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp