Bästa batteridrivna grästrimmern

sthu

Trådstartare
Behöver råd i denna djungel av grästrimrar.

Jag behöver en trimmer. Så långt allt väl. Jag vill ha en batteridriven historia, men som ändå orkar jobba mer än tio minuter. Helst inte för tung. Gärna med automatisk matning av tråd.
Jag ska bara trimma runt huset och pallkragen, bara gräs.

Någon med erfarenhet av just batteridriven trimmer som kan råda och tipsa?
 
Behöver råd i denna djungel av grästrimrar.

Jag behöver en trimmer. Så långt allt väl. Jag vill ha en batteridriven historia, men som ändå orkar jobba mer än tio minuter. Helst inte för tung. Gärna med automatisk matning av tråd.
Jag ska bara trimma runt huset och pallkragen, bara gräs.

Någon med erfarenhet av just batteridriven trimmer som kan råda och tipsa?
Har en ryobi, är varken supernöjd eller direkt missnöjd. Minus för att den kanske är lite tung. Plus för att det går att ansluta med sladd om man vill samt att vi använder samma batteri som till våra övriga ryobigrejer.
 
Behöver råd i denna djungel av grästrimrar.

Jag behöver en trimmer. Så långt allt väl. Jag vill ha en batteridriven historia, men som ändå orkar jobba mer än tio minuter. Helst inte för tung. Gärna med automatisk matning av tråd.
Jag ska bara trimma runt huset och pallkragen, bara gräs.

Någon med erfarenhet av just batteridriven trimmer som kan råda och tipsa?
Vi har en från Riyobi (stavning?), som mannen säger är toppen. Den delar på något vis batteri med flera grejer han har, nån sån häcksax och något mer.
 
Behöver råd i denna djungel av grästrimrar.

Jag behöver en trimmer. Så långt allt väl. Jag vill ha en batteridriven historia, men som ändå orkar jobba mer än tio minuter. Helst inte för tung. Gärna med automatisk matning av tråd.
Jag ska bara trimma runt huset och pallkragen, bara gräs.

Någon med erfarenhet av just batteridriven trimmer som kan råda och tipsa?

Husqvarna. Jag har en bensindriven men klämde på deras batterivariant när jag var in hos lokala handlaren för en månad sedan. Kändes enormt stabil och ergonomisk.
 
Ja, läst nåt test där Huskvarna kommit etta. Den verkar bra, definitivt.

Husqvarna har inget skit. De kostar men man får det man betalar för och mer. De har en enorm serviceorganisation om något händer med grejorna (jag bara älskar min lokala butik och de är inte dyrare än att handla på nätet så jag stöttar hellre dem!).
 
Husqvarna har inget skit. De kostar men man får det man betalar för och mer. De har en enorm serviceorganisation om något händer med grejorna (jag bara älskar min lokala butik och de är inte dyrare än att handla på nätet så jag stöttar hellre dem!).

Nä de är ju riktigt bra. Får se om ekonomin tillåter det bara. Tur att det är det tag kvar tills gräset behöver trimmas :D
 
Nä de är ju riktigt bra. Får se om ekonomin tillåter det bara. Tur att det är det tag kvar tills gräset behöver trimmas :D

De är inte de billigaste... men efter att ha svurit i många år över både röjsåg och gräsklippare köpte jag Husqvarna av båda och allt är så mycket enklare (och lugnare för min själ... :cautious:). När det är dags att klippa/röja går jag bara ut och startar maskinen utan en massa krångel. Det är mer värt än pengar för mig, jag har så pass mycket som ska skötas att det var oöverstigligt innan.
 
Nu blir jag lite vilse igen. Kunde inte alla bara sagt samma sak? :arghh:

Husqvarna är ju riktigt bra.
Ryobi finns hos Lantmännen några hundra meter från mitt hus. Dessutom såg jag att just nu har Granngården kampanj, så jag skulle kunna åka in till stan och köpa en.
Makita, då skulle maken bli glad. Han tjatar om Makita hela tiden.
 
Nu blir jag lite vilse igen. Kunde inte alla bara sagt samma sak? :arghh:

Husqvarna är ju riktigt bra.
Ryobi finns hos Lantmännen några hundra meter från mitt hus. Dessutom såg jag att just nu har Granngården kampanj, så jag skulle kunna åka in till stan och köpa en.
Makita, då skulle maken bli glad. Han tjatar om Makita hela tiden.

Åk och håll i dem. Vissa får för tunga, andra för långa - hitta vilken av dem som passar dig. Jag har sju eller åtta Ryobibatterier, så för mig är valet självklart.
 
Åk och håll i dem. Vissa får för tunga, andra för långa - hitta vilken av dem som passar dig. Jag har sju eller åtta Ryobibatterier, så för mig är valet självklart.

Jo det är klart det bästa. Men jag har inte riktigt ork att åka runt till flera olika butiker och försöka jämföra allt utan att ha åtminstone det hum om vad jag söker. Butiken nere på hörnet säljer ryobi och Stihl så jag börjar nog där. Mest för att det är gångavstånd.
 
Jo det är klart det bästa. Men jag har inte riktigt ork att åka runt till flera olika butiker och försöka jämföra allt utan att ha åtminstone det hum om vad jag söker. Butiken nere på hörnet säljer ryobi och Stihl så jag börjar nog där. Mest för att det är gångavstånd.

Jag rekommenderar inte Stihl. Kvalitén är rätt tveksam. Särbon (som gått skogsbruksskola och har egen skog) tar inte i dem med en tång ens.
 
Ok, det var lite förvånande med tanke på att de ändå kostar en slant

Jag har som sagt ingen egen erfarenhet men litar på honom vad det gäller den typen av maskiner (han har använt Stihl). Det enda märke han köper åt sig själv är Husqvarna.

Måste du ta ett av de märkena hade jag tittat mer på Ryobi. Vi har lite maskiner (om än inte någon trimmer) från Ryobi och de är bra.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 073
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 760
Senast: SiZo
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: monster1
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 998
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp