Bästa Blötmaten

Vem har du frågat då som säger att den minimala mängden socker i fodret är dåligt? :)
Jag har hört och läst från flera håll att man ska undvika socker i djurmat, likaså undviker jag spannmål, majs tex
Socker är ju inte lämpligt för djur så säger väl sig självt tycker jag dessutom
 
Jag har hört och läst från flera håll att man ska undvika socker i djurmat, likaså undviker jag spannmål, majs tex
Socker är ju inte lämpligt för djur så säger väl sig självt tycker jag dessutom
Min katt är så kräsen så hon äter enbart gourmet, sheba eller rc intestinal.
Ville också att hon skulle äta sockerfritt och så ren mat som möjligt men det höll inte hon med om.
Hon äter mush ibland men bara kyckling , nöt vägrade hon och gris med
 
Min katt är så kräsen så hon äter enbart gourmet, sheba eller rc intestinal.
Ville också att hon skulle äta sockerfritt och så ren mat som möjligt men det höll inte hon med om.
Hon äter mush ibland men bara kyckling , nöt vägrade hon och gris med
Ja äter de inget annat så får man ju ge med sig, det hade jag också gjort, min katt verkar dock gilla de mesta mjukmatssorter som finns men ratar totalt färskfoder.
 
Tack! Ser fortf absolut ingen anledning att utfodra med mat innehållande socker när det finns foder utan :) Sen finns det ju som sagt olika åsikter om socker även om ’din’ sida säger att det inte påverkar

Det är en allmän sida och hör inte på något vis till "mig". Men som sagt man väljer själv. :)
 
Min katt är så kräsen så hon äter enbart gourmet, sheba eller rc intestinal.
Ville också att hon skulle äta sockerfritt och så ren mat som möjligt men det höll inte hon med om.
Hon äter mush ibland men bara kyckling , nöt vägrade hon och gris med

Jag undrar om det var intestinal som Lukas fick efter op. I så fall har jag en påsar av det hemma i skåpet (är hos särbon nu) som du kan få. Påminn mig efter nästa helg när jag är hemma igen.
 
Blir katten lite risig i kistan av Bozita funkar nog inte Mjau bättre då det innehåller mer biprodukter. Bozita innehåller ”finare” ingredienser som brukar ha högre smältbarhet och vara snällare för magen. Har du provat att blanda färskfodret med Bozita? För vissa är det en perfekt lösning.

Annars är det nog bara att prova sig fram. Alternativt provar du att blanda i lite psyllium husk i Bozitan, 1 krm/100 g mat. Det kan vara allt som behövs för magen.
 
Blir katten lite risig i kistan av Bozita funkar nog inte Mjau bättre då det innehåller mer biprodukter. Bozita innehåller ”finare” ingredienser som brukar ha högre smältbarhet och vara snällare för magen. Har du provat att blanda färskfodret med Bozita? För vissa är det en perfekt lösning.

Annars är det nog bara att prova sig fram. Alternativt provar du att blanda i lite psyllium husk i Bozitan, 1 krm/100 g mat. Det kan vara allt som behövs för magen.
Varför har jag inte tänkt på att blanda färskfoder med bozita :confused: det ska jag testa. Tack! Annars är kanske husk en bra lösning!
 
Varför har jag inte tänkt på att blanda färskfoder med bozita :confused: det ska jag testa. Tack! Annars är kanske husk en bra lösning!

När jag skulle få mina att äta mush blandade jag lite mush i mkt blötmat och ökade sen mängden mush. Dock så blev de två av mina som gick med på att äta musch dåliga I magen av det.
 
Hur lång tid tar det för en sån där boll från musch att tina? Är lite nyfiken och skulle vilja prova det lite längre fram.
 
Min Lina älskar mush, men bara om det serveras med en liten klick bozita av valfri smak. Då äter hon upp mushen och lämnar resten :grin: Kattlogik.
Bra, om jag kan få henne att äta 50/50 så blir jag glad och jag tror magen kan bli bättre :) Katter alltså:angel:
 
Min katt är så kräsen så hon äter enbart gourmet, sheba eller rc intestinal.
Ville också att hon skulle äta sockerfritt och så ren mat som möjligt men det höll inte hon med om.
Hon äter mush ibland men bara kyckling , nöt vägrade hon och gris med

Är det den här Ija äter?
IMG_20200920_093752.jpg
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
1 762
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 247
Senast: NotlikeI
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 793
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp