Bästa boken genom tiderna?

ExtraW

Trådstartare
Stjäl ämnet från tråden med de bästa filmerna :o:o

Vilken är den bästa bok du läst?
 
Sagan om ringen triologin, jag var ca 15 år o var rädd för att jag skulle missa något om jag inte sträckläste. Något senare fascinerades jag av Mission Earth av LR Hubbard. Den hette något som galaxens son på svenska. Har alltid haft en förkärlek för tegelstenar..
 
Ensam ar stark (Power of One) av Bryce Courtney ar solklar etta for mig.
Laste den forsta gangen som 12 aring och laser den fortfarande vart tredje ar eller sa och den ar fortfarande lika bra efter 30 ar.
Jag blev overlycklig nar nagon berattade att det fanns en fortsattning, dock ej lika fantastisk som forsta boken men fortfarande otrolight bra. Slutet klammen ger mig alltid gashud...

"Together since the world began, the madman and the lover."
--Discovered by Allied troops written on a latrine wall at Dachau
 
Läste Rötter som tolvåring så den har en alldeles egen plats för mig.
Sen gillar jag Låt den rätte komma in, Rörelsen och Lilla stjärna av John Ajvide Lindqvist.
Gillar också Mons Kallentoft och då särskilt Höstoffer.
 
Krig och Fred av Leo Tolstoy. Jag trodde aldrig jag skulle ta mig igenom den, men känner såhär i efterhand att den är ett stilistiskt och innehållsmässigt mästerverk som liksom ställer sig i särklass till allt annat jag läst.
 
Stephen Kings serie om det mörka tornet.
Stephen King Institutionen, läste ut den på en dag 😅
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 995
Senast: Karro-Lina
·
Kropp & Själ Jag tänkte gå på laserbehandling för att börja ta bort hår permanent. Det jag funderar på är om huden blir röd/svullen efteråt? Försöker...
Svar
3
· Visningar
516
Senast: cherie
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
9 144
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
347
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp