Bästa broddarna för skogspromenader?

MissFideli

Trådstartare
Vilka broddar är bäst om man går mycket på grusväg OCH stigar i skogen? Stigar som varierar mellan berg, lera och is.
Funderar på att köpa ett par bara för hälarna och ett par bara för tårna så man kan välja? Om nån förstår hur jag menar.
 
Jag har alltid haft dom minsta isbroddarna på 6mm(?) tror jag dom är på. Minsta skaderisk och otroligt bra på is. Dock fyra på varje hov tycker jag, tycker inte det känns säkert att rida med bara två stycken.
 
Vilka broddar är bäst om man går mycket på grusväg OCH stigar i skogen? Stigar som varierar mellan berg, lera och is.
Funderar på att köpa ett par bara för hälarna och ett par bara för tårna så man kan välja? Om nån förstår hur jag menar.
Jag har investerat i ett par vandringskängor från Merell, med arctic grip i sulan vilket troligtvis redan räddat mig från spräckt skalle denna vinter redan. Broddband runt fort och häl är vansinnigt opraktiska och måste sitta så vansinnigt hårt för att inte jag ska tappa dom.
 
Jag har investerat i ett par vandringskängor från Merell, med arctic grip i sulan vilket troligtvis redan räddat mig från spräckt skalle denna vinter redan. Broddband runt fort och häl är vansinnigt opraktiska och måste sitta så vansinnigt hårt för att inte jag ska tappa dom.

Jag köpte kängor förra året för 2000, att köpa nya är inte aktuellt. Det är därför jag söker lösa broddar.
 
Nu använder jag dubbade skor och inga broddar slår det, men innan mina första Icebugs testade jag en del broddar. De ska sitta både under häl och framfot, t.ex. Springyard Sportgrip.
 
Nu använder jag dubbade skor och inga broddar slår det, men innan mina första Icebugs testade jag en del broddar. De ska sitta både under häl och framfot, t.ex. Springyard Sportgrip.

Hade liknande tidigare, men gummit höll inte i längden. Tyckte det var dåligt. Det var nog inte just dom du tog som exempel dock.
 
Jag tycker mina kängor från icebug är oslagbara om det ska gås promenader. Har lösa broddar man sätter under hela foten också och har provat även tå/häl och flera varianter men jag tycker tyvärr inte alls att det blir lika bra, funkar jättebra mindre sträckor, typ från bilen och hem på jobbskorna eller inne i stan, men just vid vandring i skogen är det svårt att få till! I alla fall bättre med sådana som sitter över hela foten än över bara delar av den (de halkar fel så lätt)
 
Jag tycker mina kängor från icebug är oslagbara om det ska gås promenader. Har lösa broddar man sätter under hela foten också och har provat även tå/häl och flera varianter men jag tycker tyvärr inte alls att det blir lika bra, funkar jättebra mindre sträckor, typ från bilen och hem på jobbskorna eller inne i stan, men just vid vandring i skogen är det svårt att få till! I alla fall bättre med sådana som sitter över hela foten än över bara delar av den (de halkar fel så lätt)

Då får jag titta på dom som sitter över hela foten istället.
 
Hade liknande tidigare, men gummit höll inte i längden. Tyckte det var dåligt. Det var nog inte just dom du tog som exempel dock.
Mina höll iaf, problemet var att det inte alls är lika bra som dubbade skor och dessutom inte lika bekvämt. Men bättre än inga broddar/dubbar alls.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag funderar på att köpa robotgräsklippare och även om det senaste åren inte varit några igelkottar häromkring vill jag ju ha en som är...
Svar
9
· Visningar
993
Senast: MissFideli
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
906
Senast: Glimra
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp