Bästa dressyrböckerna

FadeAway

Trådstartare
I brist på möjlighet att ha häst tänkte jag försöka läsa lite hästböcker.

Har inte läst några på länge så även klassiker funkar som tips.

Dressyr med Kyra och tibblins ridlära har jag hemma har jag både som bok och dvd. Skaffade hippson dressyrböcker nu på rean. Finns säkert nån mer i bokhyllan som dammar.
 
I brist på möjlighet att ha häst tänkte jag försöka läsa lite hästböcker.

Har inte läst några på länge så även klassiker funkar som tips.

Dressyr med Kyra och tibblins ridlära har jag hemma har jag både som bok och dvd. Skaffade hippson dressyrböcker nu på rean. Finns säkert nån mer i bokhyllan som dammar.

Det finns vissa klassiker som jag tycker om:

School of Horsemanship – Francois Robichon de la Gueriniere
The Art of Horsemanship – Xenophon
Reflections on Equestrian Art - Nuno Oliveira
Academic Equitation - General Decarpentry

Jag planerar läsa dessa också:
Le Maneige Royal – Antoine de Pluvinel
The Man and his Methods – Francoise Baucher

Sen tycker jag det finns en del mer modernt så som:
Spänst & Harmoni i ryttarens sits - Birthe Vogelius
Sylvia Loch
Mary Wanless
Sally Swift

En kort och superbasic:
Dressyrens grunder - Dietmar Specht

Oavsett om man inte rider Akademiskt, som jag inte heller gör, så tycker jag Bent Branderups böcker Akademisk ridkonst och Ridning på kandar är bra. De är väldigt smart förpackade så att säga med mycket lättillänglig och lättförstådd information gällande dressyrövningar, utrustning etc.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 044
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 281
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp