Bästa emailadressen?

MissFideli

Trådstartare
Jag har fått reda på att jag blor av med min emailadress vid flytten och funderar nu på om man skulle ha en mer "opartisk" adress istället. Men vilken är smidigast tycker ni? Gmail? Hotmail? Annan?
 
Om man jämför hotmail och gmail så fastnar hotmail oftare i spamfilter. Trots att jag har en "seriösare" hotmailadress än gmail.

Sen beror det på vad man är ute efter. Jag tycker själv att gmail är enkel att använda och lätt att få en överblick på.
 
Jag tror det mest handlar om tycke och smak, och ren vana. Jag har Gmail privat och Outlook/Hotmail på jobbet. Föredrar Gmail alla dagar i veckan, men inte pga adressen i sig utan för att jag kommer bättre överens med Googles gränssnitt. På samma sätt väljer jag Googles Chrome före Microsofts Explorer som webbläsare.

När det kommer till själva adressen så tänker jag mer på att den valfria biten före @ ska vara så enkel som möjligt. Själv har jag förnamn och efternamn i ett ord, utan punkter eller bindestreck.
 
Jag har både och. Gmail är seriösare och Hotmail använder jag när jag reggar mig på sidor, blir medlem i affärer o.s.v. Kollar in där då och då och tycker det är jäkligt skönt att ha två.
 
Har ju en gmail kom jag på, så det får bli den. Åtminstone som huvudadress. Nu ska jag bara ändra på alla ställen också 🙄
 
Jag har två comhemadresser, fyra hotmail/outlookadresser och en Yahoo. Till yahooadressen började det komma spam innan jag ens använt den :cautious: men nu har de förbättrat skräppostfiltret.
 
Mitt förstahandsförslag är fortfarande som i den förra (fiber)tråden, att registrera en egen domän och på så sätt äga sin egen personliga mailadress. Då slipper man vara (lika mycket) i händerna på någon annan aktör. Just nu är t ex både missfideli.se och missfideli.com lediga, så du kan ha miss@missfideli.se eller mittnamn@missfideli.com eller nåt annat som känns rätt. Det är jätteenkelt att kolla om ett visst domännamn är ledigt, många webhotell har en sådan sökfunktion redan på förstadidan.
Det är inte särskilt komplicerat att göra, webhotell brukar ha smidiga upplägg för att registrera domän och komma igång med sin mail. Jag använder det danska företaget one.com som är smidiga och prisvärda men det finns förstås massor av andra.
 
Jag har både hotmail och gmail men på något ställe jag skulle beställa accepterade inte sidan varken hotmail eller gmail adresser :confused:
så jag fick använda jobbmailen för att få igenom beställningen
 
Jag har fått reda på att jag blor av med min emailadress vid flytten och funderar nu på om man skulle ha en mer "opartisk" adress istället. Men vilken är smidigast tycker ni? Gmail? Hotmail? Annan?

Jag har mailkonton typ överallt. Jag trivs bättre med utseendet hos hotmail än gmail, det tycker jag mest är rörigt. Allra bäst tycker jag om emailklienten Thunderbird (jag kör den som Portable App) där jag har mina domänadresser.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kroppen bråkar och jag behöver röra på mig mer så jag funderar på att köpa en Crosstrainer eller ngn liknade träningsmaskin att ha...
Svar
4
· Visningar
433
Senast: turbofling
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 833
Senast: Lobelia
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 736
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp