Bästa emailadressen?

Mitt förstahandsförslag är fortfarande som i den förra (fiber)tråden, att registrera en egen domän och på så sätt äga sin egen personliga mailadress. Då slipper man vara (lika mycket) i händerna på någon annan aktör. Just nu är t ex både missfideli.se och missfideli.com lediga, så du kan ha miss@missfideli.se eller mittnamn@missfideli.com eller nåt annat som känns rätt. Det är jätteenkelt att kolla om ett visst domännamn är ledigt, många webhotell har en sådan sökfunktion redan på förstadidan.
Det är inte särskilt komplicerat att göra, webhotell brukar ha smidiga upplägg för att registrera domän och komma igång med sin mail. Jag använder det danska företaget one.com som är smidiga och prisvärda men det finns förstås massor av andra.

Jag har tre domäner och körde via Cliche men det blir ju one.com nu. Jag är helnöjd med hur det fungerar, jag har aldrig haft problem.
 
Har ju en gmail kom jag på, så det får bli den. Åtminstone som huvudadress. Nu ska jag bara ändra på alla ställen också 🙄

Ett tips är att se till att mailen som går till din nuvarande adress skickas vidare automatiskt till din gmail. Om det fungerar som hos andra leverantörer så brukar inte mailkontot försvinna på en gång när man sagt upp tjänsten så går något mail till fel adress får du det ändå. Men jag skulle ändå rekommendera att starta vidaresändningen i tid.
 
Ett tips är att se till att mailen som går till din nuvarande adress skickas vidare automatiskt till din gmail. Om det fungerar som hos andra leverantörer så brukar inte mailkontot försvinna på en gång när man sagt upp tjänsten så går något mail till fel adress får du det ändå. Men jag skulle ändå rekommendera att starta vidaresändningen i tid.

Funderade på om det gick! Skulle vilja börja med det direkt. Måste kolla det.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att ge upp tanken på att släpa in gran i år. Kanske skulle saker och ting vara lite smidigare om vi bara har en gran på...
Svar
16
· Visningar
715
Senast: Linn-Nora
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
829
Senast: mysboll
·
Kropp & Själ Kroppen bråkar och jag behöver röra på mig mer så jag funderar på att köpa en Crosstrainer eller ngn liknade träningsmaskin att ha...
Svar
4
· Visningar
433
Senast: turbofling
·
Utrustning Jag bytte för några månader sen till ett par biothanetyglar med metallhakar istället för vanliga spännen. Det blev mest så för att de...
2
Svar
22
· Visningar
2 205
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp