Bästa feelgood-böckerna?

Jag vet från t.ex. bokbingotrådarna att det finns några här inne som läser feelgoodböcker. Jag har en mormor som läser en väldigt mycket böcker (framförallt nu när hon måste vara hemma i och med corona), och som behöver tips på böcker att läsa. Hon brukar fråga mig när vi pratar i telefon om jag har några boktips, men det börjar sina med böcker jag läst som kan passa.

Hon vill ha trevliga böcker med lyckliga slut, gärna med romantiska inslag. Hon kan inte engelska tillräckligt väl för att kunna läsa engelska böcker, så de måste finnas på antingen svenska eller danska. Hon har tidigare läst t.ex. Nora Roberts och Elisabet Nemert, men nu har hon börjat hitta feelgood/chick-lit/romance böcker. Senast läste hon "The Switch/Bara på besök" av Beth O'Leary och "The Christmas Sisters/Tre systrar och en jul att minnas" av Sarah Morgan - vilka hon båda tyckte var väldigt bra.

Så, någon som har några boktips?

Jag gillar Huskvarnasviten av Ewa Klingborg den första heter Manglade dukar och vikta servetter. Jag gillar även hennes serie om begravningsbyrån Tranan.
 
Böckerna om Pastor Viveka av Annette Haaland :)
Och Åsa Hellbergs "Sonjas sista vilja". Tror det finns tre eller fyra böcker i den serien. Övriga av ÅH har jag inte läst.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 563
Senast: Butros
·
Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC...
2
Svar
33
· Visningar
1 701

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp