Bästa flughuvan

Nöjd med mitt ögonmått, huvan passade perfekt 😁
Bra styvhet i nätet och gott om plats för ögonen.

Han blev väldigt imponerad 🙄
20190527_110501.jpg
 
Nätet ser ganska mjukt ut men det kanske det inte är? Bara finmaskigt?

Hade tänkt tipsa om Amigos huvor utan öron och bra sydda men har nu letat efter just dessa och de verkar inte finnas längre :down:

Det är inte mjukt, därför jag valde den :)
Tittade på Amigos men det var öron på den precis som du skriver samt att den var väldigt mjuk i nätet.
 
Skulle just beställa en flughuva från Hööks, men den var slut i alla storlekar och inkommer 15 augusti. Känns lite för långt bort att vänta tills dess....😉🙄
Är det redan så mycket insekter söderut att huvorna är slut redan i maj?
 
Skulle just beställa en flughuva från Hööks, men den var slut i alla storlekar och inkommer 15 augusti. Känns lite för långt bort att vänta tills dess....😉🙄
Är det redan så mycket insekter söderut att huvorna är slut redan i maj?

Tror folk valt att ladda upp med tanke på förra sommaren.
Här regnar det varenda dag och är noll kryp.
 
Skulle just beställa en flughuva från Hööks, men den var slut i alla storlekar och inkommer 15 augusti. Känns lite för långt bort att vänta tills dess....😉🙄
Är det redan så mycket insekter söderut att huvorna är slut redan i maj?
Här har vi haft galna mängder flugor de soliga dagarna. :crazy:
 
Tror folk valt att ladda upp med tanke på förra sommaren.
Här regnar det varenda dag och är noll kryp.
Ja så är det säkert! Här är det inte så varmt ännu så inga insekter ännu. De varma dagarna vi hade för någon vecka sedan resulterade i en del mygg, men de håller sig mest till övriga delar av kroppen och mest under magen så ingen flughuva har behövts ännu.
 
Inte så kul det heller... Mygg har vi också haft en del av men inte märkt av broms ännu.
Än så länge är det för kallt här uppe i norr för insekter men så fort det blir varmare så kommer dom!
Fast förra sommaren var så varm och torr att vi nästan inte hade några insekter tillslut.
 
Någon som har koll på bra flughuva med öron som skyddar ögonen mot solen?
Är ute efter solglasögon effekten. Har från Hööks nu och är rätt nöjd, men tänker om jag har missat någon på marknaden.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 038
Senast: MiniLi
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 280
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp