Bästa försäkringen till lilla Tiger?

B

**BORTTAGEN**

Är det någon som kan ge lite försäkringsråd :confused: Vilken förs. är prisvärd? Vad behöver man för uppgifter om katten för att få försäkra? Undrar även lite om vaccinationer. Hur gammal ska katten vara osv... Har ju som sagt ett litet hittebarn på ca fem sex veckor :love:. Pratade med veterinärstationen dagen efter min man räddade Tiger och de tyckte att vi skulle avvakta några veckor innan vi kollar henne.(eller honom :confused:) Vad kostar en vet.undersökning idag? Tackar på förhand/Fia
 
Är det en blandraskatt/bondkatt eller vad nu folk vill kalla dom så får du bara försökra veterinärvård, inte liv. Min katt har vetförsäkring, 30000:- tror jag det högsta är. Så det är inte mycket att fundera på. Jag bara ringde dit och sa jag ville ha försäkring...mer var det inte med det. Kommer inte ihåg vad en vaccination kostar. Hos den veterinär jag går hos (en privat) kostar en vanlig undersökning 320:-/gång.
 
Om h*n diar ska man vaccinera när katten är 8-9 veckor första gången, och nästa efter 2-3 veckor. Utan mamma är det bra om an vaccinerar en vecka tidigare (sålänge de diar är de påverkade av mammans immunförsvar, och har inte lika stort behov av vaccination)
Vacc brukar kosta mellan 150 och 250, det är ju lämpligat att göra när man ändå är hos vet med kissen (id-märk den gärna också...)
Jag har agria optimal på min kastrat, det täcker veterinärvård och medicin, självrisken är 1200:- tror jag...
Man kan livförsäkra huskatter också, för ett värde av 1000:-,om man nu vill ha en livförsäkring, men det är ju inte lika viktigt. Man får rabatt på premien om katten är id-märkt.
Hälsoundersökning kostar 150 hos min vet (kattklinik) men det verkar ju variera ganska kraftigt.
 
Runt 650 tror jag... jag har ju fler försäkringar, så jag vet inte exakt vad veterinärvården kostar. Man kan få premien beräknad på agria , och där kan man teckna försäkring också.

(Hoppas det inte blev för mycket "reklam", men hur ska man annars svara...?)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 965
Senast: LevelSkin
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
5 861
Senast: Maddix24
·
F
Övr. Katt Vi har sedan tidigare fem katter, 7, 9, 12, 13 och 18 år gamla, alla vaccinerade, kastrerade, försäkrade osv. De går ut som de vill...
Svar
13
· Visningar
2 089
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Vad läser du just nu?
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp