Bästa godisväskan?

Red_Chili

Trådstartare
Jag hoppas att den här tråden kan få finnas utan att det blir reklam och borttagen tråd. Det är nämligen så att jag skulle vilja ha hundgodis lättillgängligt på promenaderna, även nu på sommaren när jag inte har jacka med stora fickor.

För några år sedan hade jag någon hundgodisväska. Den var kass. Den var sladdrig, det var inte så lätt att faktiskt få upp godiset, tyget blev snabbt smutsigt/äckligt och det kändes omöjligt att få den ren. Och justja, den hade någon inbyggd metallring högst upp som skulle göra det lätt att få ner handen i påsen, med resultatet att jag slog armarna i den oavsett hur/var jag bar den :cautious:

Finns det någon/några som faktiskt är bra?
Den behöver inte ha utrymme för något mer än hundgodis, då jag ändå planerar att ha mobil, nycklar och bajspåsar på annat sätt. Den ska bara användas till godis, inte vara skrymmande men ändå så stor att det är lätt att få ner handen i den.
 
Jag har en från Wild woof. Har haft den ett bra tag nu och det är den enda jag har stått ut med. Den hänger med på alla promenader.
 
Jag har en från Labanbags som jag gillar skarpt. Sitter still, lätt att rengöra och lätt att komma åt godiset. Men kanske är de för stora?
 
Jag har gett upp separata godisfickor och kör enbart kjol eller väst. Nu till sommaren skaffade jag en väst från Seeland, det är en nätad skytteväst med djupa fickor fram och ryggficka - perfekt för hundträning, med andra ord.

33909r-162738920274.jpg
 
Jag hoppas att den här tråden kan få finnas utan att det blir reklam och borttagen tråd. Det är nämligen så att jag skulle vilja ha hundgodis lättillgängligt på promenaderna, även nu på sommaren när jag inte har jacka med stora fickor.

För några år sedan hade jag någon hundgodisväska. Den var kass. Den var sladdrig, det var inte så lätt att faktiskt få upp godiset, tyget blev snabbt smutsigt/äckligt och det kändes omöjligt att få den ren. Och justja, den hade någon inbyggd metallring högst upp som skulle göra det lätt att få ner handen i påsen, med resultatet att jag slog armarna i den oavsett hur/var jag bar den :cautious:

Finns det någon/några som faktiskt är bra?
Den behöver inte ha utrymme för något mer än hundgodis, då jag ändå planerar att ha mobil, nycklar och bajspåsar på annat sätt. Den ska bara användas till godis, inte vara skrymmande men ändå så stor att det är lätt att få ner handen i den.

De här godisbehållarna från Dogman(jag har köpt från Engelsons när jag ändå beställt annat där) tycker jag är kanonbra. Jag använder dem även i jackfickan resten av året. Godiset är lättåtkomligt eftersom det bara är att stoppa ner handen i dem, samtidigt som det inte riskerar att ramla ut. Eftersom de är av silikon är de också superenkla att göra rena även om man haft något kladdigt i dem.
Enda nackdelen är att jag gärna skulle haft en något mindre modell just när jag använder dem fastklämda i byxfickan eller bältet, men det handlar mest om utseende.

1656419953470.png
 
De här godisbehållarna från Dogman(jag har köpt från Engelsons när jag ändå beställt annat där) tycker jag är kanonbra. Jag använder dem även i jackfickan resten av året. Godiset är lättåtkomligt eftersom det bara är att stoppa ner handen i dem, samtidigt som det inte riskerar att ramla ut. Eftersom de är av silikon är de också superenkla att göra rena även om man haft något kladdigt i dem.
Enda nackdelen är att jag gärna skulle haft en något mindre modell just när jag använder dem fastklämda i byxfickan eller bältet, men det handlar mest om utseende.

Visa bifogad fil 93962
Såna där satt jag och tittade på! Såg att även Arken hade någon variant av dem. Vad jag inte riktigt förstår är hur man öppnar dem? :o
 
De här godisbehållarna från Dogman(jag har köpt från Engelsons när jag ändå beställt annat där) tycker jag är kanonbra. Jag använder dem även i jackfickan resten av året. Godiset är lättåtkomligt eftersom det bara är att stoppa ner handen i dem, samtidigt som det inte riskerar att ramla ut. Eftersom de är av silikon är de också superenkla att göra rena även om man haft något kladdigt i dem.
Enda nackdelen är att jag gärna skulle haft en något mindre modell just när jag använder dem fastklämda i byxfickan eller bältet, men det handlar mest om utseende.

Visa bifogad fil 93962

Nice! Men ser lite små ut? Hur mycket får plats?
 
De här godisbehållarna från Dogman(jag har köpt från Engelsons när jag ändå beställt annat där) tycker jag är kanonbra. Jag använder dem även i jackfickan resten av året. Godiset är lättåtkomligt eftersom det bara är att stoppa ner handen i dem, samtidigt som det inte riskerar att ramla ut. Eftersom de är av silikon är de också superenkla att göra rena även om man haft något kladdigt i dem.
Enda nackdelen är att jag gärna skulle haft en något mindre modell just när jag använder dem fastklämda i byxfickan eller bältet, men det handlar mest om utseende.

Visa bifogad fil 93962
Är dom inte jobbiga att fylla på?
 
Jag köpte mig nyligen ett Cookie belt från out-n-out. Det tycker jag är supersmidigt när jag har dåligt med fickor.
 
Jag har gett upp separata godisfickor och kör enbart kjol eller väst. Nu till sommaren skaffade jag en väst från Seeland, det är en nätad skytteväst med djupa fickor fram och ryggficka - perfekt för hundträning, med andra ord.

33909r-162738920274.jpg
Ser jättebra ut! Var köpte du din? Jag har googlat men får inte fram något om storleksrekommendationer. Hur är den i storleken tycker du? Köper man sin vanliga storlek och får plats med ev lite tjockare tröja under? Eller får man gå upp i storlek då?
 
De här godisbehållarna från Dogman(jag har köpt från Engelsons när jag ändå beställt annat där) tycker jag är kanonbra. Jag använder dem även i jackfickan resten av året. Godiset är lättåtkomligt eftersom det bara är att stoppa ner handen i dem, samtidigt som det inte riskerar att ramla ut. Eftersom de är av silikon är de också superenkla att göra rena även om man haft något kladdigt i dem.
Enda nackdelen är att jag gärna skulle haft en något mindre modell just när jag använder dem fastklämda i byxfickan eller bältet, men det handlar mest om utseende.

Visa bifogad fil 93962
Tack för tipset, slut på sockerbitskladd i fickorna när jag tränar hästen!
 
Addpocket! Det är den enda typen av godisväska jag tål. Jag pallar inte de vanliga jag provat oavsett om det är påsar eller större fickor på bälte osv. Kjol har jag testat men inte gillat. Så addpocket eller väst gäller här!

addpocket-original.jpeg
 
Köpte en i silikon med magnetlås för ett tag sen och tycker att den är superbra! Klämman sitter bra i alla slags byxor även sladdriga pull-on 😁 passar även bra i jackfickan utan klämma. Lätt att få upp godiset och lätt att göra ren 😃 och billig 😁
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 567
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 525
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 056
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp