Bästa Hästprylen (ej sadlar)

Mitt Horseguard classic träns samt mktt gööör snygga träns från Hubertus. Pullarträns med klinker, allt är svart ink klinker och spännen 😍
 
En sak? Har en massa bra saker jag samlat på mig med åren.
Bra ryktborstar (med Borstiqs sortiment klarar man sig bra, Stübbens ryktborste, samt koskrapa dock inte Stübben).
Ullpadd under sadeln, bra skimmelshampo, bra ridstövlar (Ariat).
 
Skulle nog säga mina freejumps stigbyglar. Med dem kan jag rida vilken häst som då de hjälper mig med att ej få ont i mitt onda knä och jag gillar att de inte är hala utan väldigt stabila.
 
Sprenger Bow Balance-stilgbyglarna och ELT-gjorden. Och så mina Cavallostövlar. Dessa grejer har jag haft i flera år, men jag blir glad av dem fortfarande. Känns lyxiga!
 
Back on track Ryggvärmare!!! :D älskar den och hästarna är lika förtjusta i den ^_^ har den under sadeln på vintern, vid tömmkörning och longering, i transporten innan och efter träning, har på när hovslagaren är ute och i box under ulltäcke efter tuffare träning när hästen torkar och ska ut i hagen igen och så har jag det som sittunderlag/filt när jag är i kallt ridhus och kollar på när andra rider ^_^.

Använder Ryggvärmaren mycket oftare än bot fleecetäcket och vanliga ländtäcken :D.
 
OT men rider du med den @Buck ? :)
Ja jag har den mellan schabrak och sadel, blir fin värme över länd/kors och hästarna brukar slappna av superfint med den på :), är såklart bara vid kallare väder jag har den vid ridning och arbete på tömm :) inte bra om de blir för värma i pälsen ^_^.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190223-224650.jpg
    Screenshot_20190223-224650.jpg
    107,5 KB · Visningar: 195
Vad är era favoritprylar/märken.

Jag är svag för stübbenträns och gillar även döbert.

Jag älskar:

Min Amerigo CC dressyrsadel, fin balans och öppen i sitsen som funkat på så många hästar
Min Tixerand-gjord, har inte haft den på någon häst som ogillat den - tvärtom
Mina Sprenger-bett, 3-delade Dynamic RS och kandarstång - också funkat på alla jag testat
Mitt Döbert-dressyrspö - suverän balans
Mina rundsydda OS-träns och -kandar, snygg design och bra kvalitet
Min Marjoman-kapson - väldigt funktionell
Mina Bow Balanced - fantastiska för pajja knän
 
Åh, är de fortfarande lika bra? Jag hade ett på 90-talet. Inget fancy, bara sjukt härligt läder som blev finare för varje år :love:

Tror det, har ju inte behövt köpa sen 90-talet eftersom de fortfarande är fina men kompletterade med ett par tyglar för ett par år sedan i samma fina kvalitet.
 
Det måste nog ändå vara mitt handsydda Declan Clancy träns. Minst 15 år gammalt.
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1460522360295.jpg
    FB_IMG_1460522360295.jpg
    26,7 KB · Visningar: 164

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 358
Senast: kurakosz
·
Utrustning Trainers sadlarna. Om man har en dressyrsadel från Trainers som ligger bra på hästen kan man då tänka att även en hoppsadel från...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Pemallun
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 834
Senast: cirkus
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
283
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp