Bästa Hästprylen (ej sadlar)

Thermobar och hästtransport är de grejer som underlättat allra mest och känns mest värt att lägga pengar på.

Näst bäst är nog min 15 år gamla sadel som bara blir snyggare med åren och verkar kunna passa en hel del hästar. Jag har även ett träns från Weaver som är äldre än sadeln och som också har åldrats med värdighet, det använder jag periodvis dagligen fortfarande. För några år sedan köpte jag en pass från Classic Equine som jag också tror kvalar in bland de bästa grejerna, den har fårskinnsfäll på undersidan och funkar därmed till min extremt skavkänsliga häst.
 
Min bästa hästpryl är min 15 år gamla Globus tömkörningsgjord. Älskar att tömköra och gör det ofta. Visst skulle jag vilja ha en med båge och dubbla stroppar. Men min fungerar bra och jag anpassar med olika mycket paddar under.
Hästarna blir så fina och lösgjorda av tömkörning!
 
- Star Trailer Diamant XL -98 extra rymligt med såväl fronturlastning som sadelkammare.
Efter år av släpletande hittade vi äntligen rätt, och såväl jag, som pappa och H.H älskar det! :love:

- Magic Brush. H.H är skimmel. Say no more. :p :angel:

- Digitalvåg. Oumbärlig för precis hövägning! :up:
 
- Star Trailer Diamant XL -98 extra rymligt med såväl fronturlastning som sadelkammare.
Efter år av släpletande hittade vi äntligen rätt, och såväl jag, som pappa och H.H älskar det! :love:

- Magic Brush. H.H är skimmel. Say no more. :p :angel:

- Digitalvåg. Oumbärlig för precis hövägning! :up:
Gud ja! Digitalvåg! Förstår inte de som inte har gått över, så mycket enklare att avläsa.
 
Nu har jag inte en grå i dagsläget men när jag var medryttare på en för några år sedan.. Skimmelschampo. Det var det bästa. Nödvändigt i mitt fall då han alltid skulle smutsa ner sig så mycket som möjligt!
Nu gillar jag mina andra schampo också, men om jag ska välja något annat så överlever jag nog inte utan Döbert träns. :-)
 
Trodde att man bara fick skriva en sak :p men annars är min hästtransport nr 2 i topp (ifor 510 :love: )och nr 3 och 4 är mina passiersadlar ^_^ hoppen sitter jag perfekt i på alla hästar och den ligger tillräckligt bra på de flesta :), dressyren är också jätte härlig med super läcker färg ^_^.

Bot ryggvärmaren är fortfarande i topp men kan inte tänka mig ett hästliv utan ovanstående 4 :o.
 
Har några älsklingar:
- ELT-gjord, hästarna gillar!
- Dressyrspö från döbert. Är alltid rädd att jag ska glömma det på nån tävlingsplats eller liknande, vill inte leva utan det.
- Hovkrats från borstiq. Den har allt. Snygg, skön och med inbyggd broddspännare.
- Thermobar. Behöver ingen förklaring.
- Sverigegrepen, det enda som går att mocka med :heart
 
Min trailer! Den funkar helt perfekt nu när vi behövt åka till ridhus hela vintern. Blir glad varje gång jag får använda den.
Blir också glad av att få tränsa med mitt antares-träns. Ni som vet - ni vet.
 
Min kappa. Jag bor i den. Har den överallt. Men nu börjar det bli för varmt. Förstår inte hur jag ska klara mej till nästa vinter :(

Mina hjälmar med ventilation. Fattar inte hur jag stod ut sommartid förr.
 
Barfotaboots!
Passar min ridning perfekt och aldrig strul med dåliga hovar, tappskor, hovslagare på semester och liknande
 
Läste enbart rubriken först och tänkte direkt på grimma och hästtäcken. Tänk om de sakerna inte hade funnits något vi tar som förgivet.

Men annars bästa hästprylen/märket/saken, svårt att välja!

Såg att flera skrivit Thermobar och håller verkligen med. Kan uttöka och säga att isolerade baljor överlag underlättar enormt mycket.

Intressant att @Buck använder BoT vid ridning. Jag har nämligen två likadana men sätter de alltid på direkt efter ridning och tar av sen innan kvällsfodring eller tidigare. Kanske ska testa att även rida med den?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ganska usel på att putsa saker. Både i fråga om frekvens och i fråga om hur jag gör, och frekvensen blir ju inte bättre av att...
2
Svar
21
· Visningar
1 350
Senast: kurakosz
·
Utrustning Trainers sadlarna. Om man har en dressyrsadel från Trainers som ligger bra på hästen kan man då tänka att även en hoppsadel från...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Pemallun
·
Fritid Som rubriken säger, vad är den bästa akrylfärgen (för tavelmålning)? Har länge kört på det som kommit i min väg, gärna billigt, då det...
Svar
3
· Visningar
282
Senast: MCP
·
Mat Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 726
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp