Bästa hagskydden?

ylvalill

Trådstartare
Jag behöver tips på bra hagskydd som går ända ned till hoven och som sitter ordentligt utan att bli för varma då de under en period kommer behöva användas dygnet runt. (Givetvis kommer de tas av dagligen för luftning och kontroll, men syftet är att skydda sår under läkning så det kommer behövas dygnet runt.) Min häst har ganska grova ben så det är positivt om skydden sitter bra på sådana ben.

Har kikat lite på Hööks modell men det verkar vara många som tycker att de inte sitter stilla, och att de inte kasar omkring är ju väldigt viktigt för att såren ska kunna läka ordentligt. :(
 
Ingen som har några tips? I brist på annat provade jag ett par Hööks-skydd i helgen men de var väldigt konstig passform så det fick bli retur direkt. :(
 
Ingen som har några tips? I brist på annat provade jag ett par Hööks-skydd i helgen men de var väldigt konstig passform så det fick bli retur direkt. :(
Jag har inte provat några alls av den sorten men alltid tänkt att den dagen jag behöver ska jag testa Premier Equines "mud fever" skydd. De ser bra ut tycker jag och jag har deras terrängskydd och är nöjd.

Woof wear har också en intressant variant.
 
Tack för tipsen! Råkade springa på ett par Shires Arma deluxe skydd och de funkar faktiskt utmärkt, kan varmt rekommendera om någon annan letar ordentliga hagskydd!
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 989
Senast: Murphy
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 399
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 014
Senast: skiesabove
·
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
3 648
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp