bästa hopp-rasen...

W

wierd_chick

vilken ras har enligt er bästa förutsättningen för att lyckas på riktigt hög nivå??
och varför??
på de riktigt stora tävlingarna stöter man ju på nästan bara några få raser.. så det måste ju finnas olika förutsättningar..
själv har jag alltid velat ha en hannoveranare eller en irländare.. men hur bra e de i hoppning??
haha.. luddig fråga... men hade varit kul om bi svarade..
kram på alla där ute..
 
Irländare är ju duktiga på att avla fram bra hopphästar, men dom får ofta fram lite kraftigare hästar, som säkert är duktiga, men som är "mycket häst". Men hannoveranare klarar sig ju också bra på hoppbanorna. Det var en väldigt svår fråga, för det finns ju många "duktiga raser", men det hänger ju på vilken typ av häst som passar dig! Själv tycker jag om stora, kraftiga tyska halvblod!
 
Av ponnyer så tycker jag connemara. Dom är fint byggda också.
Stora hästar är det nog halvbloden tror jag.
 
Jag tycker det fins många bra raser!
är förutsättningarna bra, dvs rätt bygnad och kapc hos hästen och en bra ryttare, så kan nog nästan vilken ras som helst bli bra!
 
hej!!
hannoveraner eller holsteiner. tycker dom är relativt lätta i typen, se på for plesure... den maximala hopphästen, men det är bara vad jag tycker=)) sen finns det ju olika typer inom raserna oxå...

//fia :)
 
när jag ska köpa stor hopphäst
har jag ett krav.
måste ha fullblod i sej :)
helst halvblod-fullblod.
 
Irländska hästar är dom bästa hopphästarna. fälttävlan oxå. gärna korsad med sv.halvblod.
Sen finns det väldigt bra tyska hästar, typ holstainer

Bästa ponny rasen är självklart Connemaran, (som oxå är irländsk)
 
Sv: bästa hopp-rasen...

Holländska ponnyer :love: speciellt min ungponny Casco :crazy:
 
Sv: Re: bästa hopp-rasen...

Holländska Ponnyer :D Speciellt min ungponny Casco ;)
 
Sv: bästa hopp-rasen...

Holsteiner, korsning fullblod/halvblod och hannoveranare o KWPN
utlänska varmblodiga hästar!

Det är dom jag tycker är bra!
polskt halvblod oxå, Min kompis polska halvblod går 140 cm!
 
Sv: bästa hopp-rasen...

Måste hålla med om dem irlänska, både ponny o häst !
Hade ett irländskt sto, o som ngn sa innan här så är dom oftast lite kraftigare lr maffiga o det var verkeligen hon o mkt häst i !:

Som jag ser nu vill jag absolut ha ett fullblod, lr iaf med fullblod i stammen. har ett nu !=). super hoppare !:idea:
 
Sv: bästa hopp-rasen...

irlänska eller danska (importer) på ponny!
hannoveraner eller holsteiner storhäst! eller fullblod/halvblod!:love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Viva
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 920
Senast: inverterad
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 333
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp