Bästa hund böckerna?

Lite sen på bollen, men jag håller med om att Kontaktkontraktet är bra. Sedan finns det en bok som jag tycker alla som har hund borde läsa, men jag vet inte om den finns på svenska eller vad den heter i så fall... men den är av en norsk författare som heter Turid Rugås och boken heter "På talefot med hunden" och handlar om hur man tolkar och känner igen dämpande signal som hunden ger med sitt kroppsspråk. Den ger otroligt många aha-upplevelser om man inte är van att "läsa" hundar på det viset. :)

Någon annan kanske vet om den finns på svenska?
 
Lite sen på bollen, men jag håller med om att Kontaktkontraktet är bra. Sedan finns det en bok som jag tycker alla som har hund borde läsa, men jag vet inte om den finns på svenska eller vad den heter i så fall... men den är av en norsk författare som heter Turid Rugås och boken heter "På talefot med hunden" och handlar om hur man tolkar och känner igen dämpande signal som hunden ger med sitt kroppsspråk. Den ger otroligt många aha-upplevelser om man inte är van att "läsa" hundar på det viset. :)

Någon annan kanske vet om den finns på svenska?

Jag har läst den på engelska där jag vill minnas att titeln är "Calming signals", men tyvärr inte sett någon svensk översättning. Håller med om att det är en toppenbok!
 
Lite sen på bollen, men jag håller med om att Kontaktkontraktet är bra. Sedan finns det en bok som jag tycker alla som har hund borde läsa, men jag vet inte om den finns på svenska eller vad den heter i så fall... men den är av en norsk författare som heter Turid Rugås och boken heter "På talefot med hunden" och handlar om hur man tolkar och känner igen dämpande signal som hunden ger med sitt kroppsspråk. Den ger otroligt många aha-upplevelser om man inte är van att "läsa" hundar på det viset. :)

Någon annan kanske vet om den finns på svenska?
Tack för tipset!
 
Inte direkt en valpbok men Per Jensens 'Hundens språk och tankar' kanske kan vara intressant för att lära sig mer om hur hundar fungerar.

Kolla om det går att låna på biblioteket.
 

Liknande trådar

L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 714
Senast: Linda_A
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 049
Senast: Dentaku
·
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
666

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp