Bästa isolerade kattluckan?

hoppsann

Trådstartare
Det drar så mycket från kattluckan. Vilket är ditt bästa tips på bra och dragfri kattlucka?
Måste ju ha hänt massor på den fronten sedan jag köpte den senaste för 10+ år sedan.
Bor på blåsig plats och så här på vintern kyler luckan ur källaren till 12-14 grader.
Brrr.
När jag låser luckan, blir det bättre.
Tvätten torkar och mina stallkläder lättare att komma i..

Men då sitter djuren och ylar 04.30 och vill ut.
En adopterad och en hittekatt. Har försökt träna dom till innekatter, men vi slår ihjäl varandra, så det är bara att gilla läget.
Samt hitta bästa kattluckan på marknaden just nu! =)
Tack på förhand.
 
Dubbla i vinkel. Uppnås genom att man antingen bygger en isolerad tunnel på insidan eller ett isolerat litet hus/tunnel på utsidan. Vi har gjort så till deras ingång i garaget och det fungerar bra, planerar samma när vi tar tag med en kattlucka in i huset.
 
Dubbla i vinkel. Uppnås genom att man antingen bygger en isolerad tunnel på insidan eller ett isolerat litet hus/tunnel på utsidan. Vi har gjort så till deras ingång i garaget och det fungerar bra, planerar samma när vi tar tag med en kattlucka in i huset.
Problemet är att den sitter i en dörr. Trappa ned + trappa åt ena sidan.
Känns svårt att få till ett hus på utsidan dörren. 😔 Och sätter jag den på insidan, blir passagen blockerad, är smalt där.
I mitt förra boende hade jag en i yttervägg, igenom en garderob jag isolerade, + lucka i garderobsdörren.
Det var perfekt. Lite som din lösning. 😊

Nu är det inte möjligt. Betongväggar och delvis under jord. Dörren enda platsen.
Ser ut att bli en kall vinter...
Tack ändå!
 
Problemet är att den sitter i en dörr. Trappa ned + trappa åt ena sidan.
Känns svårt att få till ett hus på utsidan dörren. 😔 Och sätter jag den på insidan, blir passagen blockerad, är smalt där.
I mitt förra boende hade jag en i yttervägg, igenom en garderob jag isolerade, + lucka i garderobsdörren.
Det var perfekt. Lite som din lösning. 😊

Nu är det inte möjligt. Betongväggar och delvis under jord. Dörren enda platsen.
Ser ut att bli en kall vinter...
Tack ändå!
Vi plockade bort ett källarfönster. Satte upp en plyfaskiva på utsidan och en på insidan. Satte luckan i en av skivorna och massa isolering i mellan. Det drar väldigt lite från den. Plus att vi då även kan bygga en ''tunnel om det skulle behövas.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp