Bästa kattmaten?

fijja

Trådstartare
Hej allihopa 🙂
Vi är på gång att skaffa katt, blir i sommar om allt går som det ska, en bengal :love:
Jag har haft katter när jag var ung och då matade jag de med Royal Canin för siameser och blötmat i typ påse.
Hade fri tillgång på torrfoder som det sas att det skulle vara då.
Nu har jag haft hundar och blivit lite mer insatt i bra/dåligt foder och ger hundarna bara färskfoder/barf. Royal canin kommer de inte i närheten av :angel:
Hur gör ni?
Ska de ha fri tillgång på torrfoder och ge färskfoder ett par ggr om dagen eller kan man ge bara färskfoder?
Katter är ju lite knepiga :D
 
Mina får spannmålsfri blötmat tre gånger om dagen. Hade gärna haft fri tillgång på torrisar men då hade ena fröken rullat fram :grin:
 
Mina får spannmålsfri blötmat tre gånger om dagen. Hade gärna haft fri tillgång på torrisar men då hade ena fröken rullat fram :grin:
Vad är det för sort av blötmat du ger?
Kanske jag ska prova att ha fri tillgång på ett spannmålsfritt torrfoder och komplettera med färsk/blötmat 2 ggr/dag
 
Det funkar utmärkt att ge fri tillgång torrisar om du känner dig bekväm med det, jag tycker att de bästa märkena är acana och Orijen. Då funkar det att ge färskt x gånger per dag. Detta sättet är ju väldigt smidigt ifall färskfodret tar slut eller om man glömmer tina upp, då går katten inte hungrig. Det är även praktiskt om man åker iväg med katten eller har kattvakt att katten går bra på torrfoder. Det kan ju bli lite bökigt för kattvakten att fixa färskt eller att åka långa sträckor i bilen med det :)
Man kan även ha katten helt på färskt, det är det jag helst skulle ha mina katter på men har inte haft orken att vänja dem vid färskt riktigt än.
 
Hej allihopa 🙂
Vi är på gång att skaffa katt, blir i sommar om allt går som det ska, en bengal :love:
Jag har haft katter när jag var ung och då matade jag de med Royal Canin för siameser och blötmat i typ påse.
Hade fri tillgång på torrfoder som det sas att det skulle vara då.
Nu har jag haft hundar och blivit lite mer insatt i bra/dåligt foder och ger hundarna bara färskfoder/barf. Royal canin kommer de inte i närheten av :angel:
Hur gör ni?
Ska de ha fri tillgång på torrfoder och ge färskfoder ett par ggr om dagen eller kan man ge bara färskfoder?
Katter är ju lite knepiga :D


Mina får bozita mjukmat. Serveras två gånger om dagen, morgon och kväll.

Ingen torrmat. Normalviktiga katter behöver inte ha fri tillgång på mat. Men du får testa vad din kisse gillar. :)
 
Det går bra att ge bara färskfoder, bara kontrollera att det är ett helfoder. Jag hade själv gärna gett det, men tyvärr ratar mina den typen av rått kött. Istället får de allehanda blötfoder, vad de än gillar, men t.ex. Bozita är ett bra foder (Mjau också tror jag).

Torrfoder får de bara som godis, och då ett spannmålsfritt. Orijen just nu.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 165
Senast: Jamienoble
·
Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 520
Senast: MJLee
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp