Bästa kattsanden

Jag har testat lite iom Chloes astma och konstaterat att det är extremt individuellt. Vissa hatar en sand som andra älskar. Vissa anser EverClean dammfri, medan jag och andra tycker den dammar väldigt. Vissa anser Pussi (nytt namn nu va?) luktfri medan jag bytte den efter nån vecka för att den stank så. Hopplöst att fråga om råd när det gäller sand.
 
Jag använder Latz, fd Pussi.
Har en katt, en stor låda med mycket sand. Fyller på ca 1 gång i månaden och en kartong räcker två månader. Luktar inget och klumpar väldigt bra, har aldrig behövt byta all sand under snart två år.
Lite damm precis när man fyller på men lägger sig snabbt. Har en perser så lite fastnar men har inte sand i hela lägenheten. Ligger en liten matta framför lådan som fångar upp det mesta.
 
Har haft Tigerino i många år och har inga planer på att byta. Dammar väldigt lite, är dryg och har en bra prislapp.
 
Har tre lådor på två katter:
1 PeeWee med sagda pellets, klumpar inte men jobbar som en separett och skiljer ut kisset och spån
2 med Cat's Best Ökoplus, klumpbildande och dammar inte

Taniga cornish-tassar kan ha litet obehag av att stå på PeeWee som underlag, men annars är det mest att det sprätter lite torra fjun runt lådan (större och trevligare än sandpartiklar). Vi har en kvast invid lådan och sopar helt lätt efter dem emellanåt.
 
Jag har Everclean, en parfymerad. Försökt byta flera gånger pga priset men byter alltid tillbaka.

Dock blandar jag ut med Lidls white någonting kattsand.

Tycker inte det dammar förutom precis när man häller i. Följer med en del men har mattor som fångar upp etc vilket hjälper enormt.
 
Som sagt bästa billigaste kattsanden som klumpar sig och inte dammar.
Nu är jag less på damm och sand i hela huset.