Bästa kloslipen?

Fibusen

Trådstartare
Jag har en omplacering som levt fyra år i väldigt dåliga förhållanden, och nu har hon varit hos mig i fyra år och vi har fått bukt på mycket, men kloklippning är fortfarande ett väldigt jobbigt moment... Har gått ok på slutet, men sist jag klippte klorna så krånglade hon en hel del och naturligtvis så råkade jag klippa i pulpan! :nailbiting::cry: Inte mycket, men blev en bloddroppe på klon och hon skrek som om jag höll på att ha ihjäl henne... Där försvann allt som vi tränat på under dessa år om vi säger så....

Jag klippte då klart dom klorna jag hade kvar och det gick okej, men nu var det dags igen och hon vägrar! Hon är verkligen RÄDD, och jag vill inte att det ska behöva vara så här längre varje gång vi ska klippa klor.

Jag hade tidigare en kloslip från oster, men den slutade fungera på hastighet 2 efter bara några slipningar, och ska vi slipa på 1:an så tar det alldeles för lång tid för att hon ska vara okej med det, annars så funkade det förvånansvärt bra med slip.

Så, in med tips så jag kan beställa en på direkten! :bow:
 
Hade också en från oster tidigare men tyckte jag behövde byta batteri hela tiden då min hund hade rätt grova klor. Ändå använde jag den bara till finlir efter klippning med klotång.

Köpte sedan denna från biltema. Funkade prima, kanske något högre ljud än ostern.

https://www.biltema.se/verktyg/slipning/multisliptillbehor/multislip-mg-150-2000039996
Jag gillar Ostern, men den slukar som sagt batterier. Tror den uppladdningsbara är värd mer att köpa i så fall :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 420
Senast: Dino
·
Hundhälsa Hur gör ni när ni klipper klorna och vad har ni för kriterier? Ligger, sitter eller står hunden? Är den på golvet, i soffan, på bord...
2
Svar
39
· Visningar
1 967
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 742
Senast: Nirvana
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 606
Senast: mmbot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp