Bästa kulören till grått hår?

P

prallan

Jag har börjat färga min gråa lugg och mina gråa tinningar blå, och är supernöjd! Men, jag hittar ingen bra toning, någon som vet om det finns? Eller i annat fall permanentfärg, men isf så hud- och miljövänlig som möjligt. Någon som har koll? :)
 
Jag har börjat färga min gråa lugg och mina gråa tinningar blå, och är supernöjd! Men, jag hittar ingen bra toning, någon som vet om det finns? Eller i annat fall permanentfärg, men isf så hud- och miljövänlig som möjligt. Någon som har koll? :)
Toning täcker inte gråa hår (om det inte dykt upp nån ny mirakelvariant sen jag lärde mig om sånt), utan det är i så fall färg som gäller.
 
Toning täcker inte gråa hår (om det inte dykt upp nån ny mirakelvariant sen jag lärde mig om sånt), utan det är i så fall färg som gäller.
Jag har alltid tonat håret och det täcker visst mina grå och vita hår. Inte alla, men absoluta majoriteten. Eller menar du att det är toningar i "onaturliga" färger som röd, blå, rosa etc som inte täcker?
 
Jag har alltid tonat håret och det täcker visst mina grå och vita hår. Inte alla, men absoluta majoriteten. Eller menar du att det är toningar i "onaturliga" färger som röd, blå, rosa etc som inte täcker?
Ingen toning täcker grått hår till 100%, de som täcker mest täcker upp till 75%. För 100% gråhårstäckning krävs permanent färg
 
Just extremfärger finns inte permanenta.

Jag färgar (lila, rosa, blått, turkost osv i olika nyanser) med Joico Color Intensity och på mitt förblekna hår sitter det i princip permanent, men det ska det inte göra och även frisörerna är förvånade över hur bra det sitter. Men som sagt, då är det blekt först.

Testa olika o se vad som fäster bäst på ditt hår skulle jag säga.
 
Arctic fox färger är veganska och väldigt snälla, de går att beställa från deras hemsida. Jag har bara provat deras uv-färger och på väldigt blekt hår men de har toningar i alla färger och kanske är värt att prova?

Annars har jag alltid använt la riche Directions, de är semi-permanenta och sitter som berget i mitt hår. Deras turkosa är så jävla snygg dessutom! Är jättesugen på den igen men har precis lyckats få bort allt blått och grönt ur mitt hår (efter 4 blekningar....) så jag har förbjudit mig själv att gå tillbaka :cry:
 
Jag är uttråkad, så jag bjuder på min Bitmoji så länge 😁
 

Bifogade filer

  • bitmoji-20190630120017.png
    bitmoji-20190630120017.png
    32,5 KB · Visningar: 22
Tipsar om ren indigo! Grymt permanent, bra blå, slipper att det färgar av sig vid regn. Färgar ca var 6 vecka, fyller i med Maria nilla emellan. Inget färgar ev sig på handduk eller kläder.

Har använt alla olika innan och när du provar med directions, manic panik etc ha en handduk du inte är rädd om samt akta huden! Olja på huden hjälper bra.
 
Jag hade testat mig fram med färgbomber/creme.
Allt fäster ju bättre på blekt hår även om man är naturligt blond/grå eftersom blondering liksom öppnar håret och gör det mer mottagligt för färg. Dock: Jag är naturligt blond och alltså inte blonderat blond och för mig biter Revlons färgcreme rätt bra tex. Även Color Shots helt ok!

Min mamma har silvervitt hår (också naturligt) och på henne la jag en lila ton och det blev också fint.
Det blir snyggt pastelligt när man gör det med färgbomber/creme och sliter inte. Men vill du ha mer intensiva toner behöver du nog gå till frissan!
 
Just det! Ett grått hår är ju tacksamt för kalla toner. Jag som är blond får kämpa mycket mot gula toner. Jag brukar blanda min rosa färgcreme i silverschampo och lägga det i botten. Får dock vara försiktig på längder och toppar som är mer porösa. Är lite meckigt att få till rätt nyans. Vill ha en smutsrosa färg som är varm men inte gul. Min frisör älskar mig när jag ger henne den beskrivningen (eller inte 😅🤯).

Här tycker jag färgen är bra! Kall och ändå varm ;) Pastellig men ändå inte för mesig ;)

32303


Låter supersnyggt med blått och grått blandat!
Finns en stamkund på NK här i stan som är runt 80-ish. Hon har vitt låååångt hår som hon har slingat i blå/turkos. Matchar alltid med jättesnygg turkos ögon-make. Så snygg att man smäller av!!!
 
Senast ändrad:
Directions kom idag och jag vill verkligen prova, men tror det är en dum idé då det krävs vatten och min ena fot har vattebförbud pga att jag lyckades snitta en tå i gräsklipparen igår :meh: Så om två veckor kan jag lugnt stå i vatten hur mkt jag vill 😜
 
Directions kom idag och jag vill verkligen prova, men tror det är en dum idé då det krävs vatten och min ena fot har vattebförbud pga att jag lyckades snitta en tå i gräsklipparen igår :meh: Så om två veckor kan jag lugnt stå i vatten hur mkt jag vill 😜
Krävs inte mer vatten än en vanlig hårtvätt? ;)

Använder med directions, dock främst Flamingo Pink då jag inte passar i riktigt blå toner.

32528
 
Och på mig fäste inte directions färg utan jag fick rota i skåpen efter annat. Knäppt att det är så olika.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 114
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Gmail appen i min Samsung har plöstligt slutat avisera att jag har nya mail. Vad jag minns har jag inte ändrat några inställningar och...
Svar
10
· Visningar
557
Senast: Magnum
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 407
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp