Bästa ledtillskotten

Hund123

Trådstartare
Vilket är det bästa ledtillskottet för hund? Eller är tillskotten typ samma lika. Jag har provat både hyaluron + samt ledsupport vet från svenska djurapoteket och tycker jag ser väldigt stor skillnad, men vill ändå fråga om det finns bättre/sämre. Han får även vildlaxolja, ledsupport vet innehåller ju grönläppad mussla som enligt beskrivning innehåller omega 3/6. Blir det för mycket omega om han får både laxolja och mussla?
 
Har goda erfarenheter av Svenska Djurapotekets Senior och även deras Ledsupport VET. Men allra bäst har nog Nutrolins Hip & Joint fungerat.
 
Har bäst erfarenhet av biopet glucosamin, men sånt där verkar vara så olika mellan olika hundar. Provade en variant som var populär och sades vara bra (minns inte vilken) och det hade ingen som helst effekt.

Sedan är det ofta en utmärkt idé att stretcha en hund också. Om en hund har anlag för att få tex artros så kan den utvecka artros genom att leden belastas snett. Genom att stretcha hunden på rätt sätt så kan man ofta hjälpa hunden att hålla sig bra i kroppen på ett sätt som gör att lederna belastas rakare och därmed minskar risken för artros. Vet du inte hur du ska stretcha din hund, prata med en fysioterapeut eller utbildad hundmassör (tex massörerna som går utbildning via Axelssons får riktigt bra utbildning i stretching av hund).
 
Min får Dasuquin och grönläppad mussla, musslan köper jag från Top Formula, otrolig prisskillnad för likadan produkt som djurapotekets. Tycker att det funkar toppen.
 
Svenska djurapoteket senior pulver gav jag till min förra hund med artros det funkade bra. Behövde dock uppehåll några veckor ibland då jag upplevde att effekten uteblev efter längre tids användning.
Och som red_chili skrev så stretcha hunden det är guld!
Stretching, ”gympa” (balansera på saker i skogen), så lite monotona aktiviteter som möjligt, undvika hårda underlag, seniorpulver varje dag och back on track täcke gav mig 1 år extra med min förra hund :love:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen. Bytte foder för ett litet tag sedan som...
Svar
5
· Visningar
665
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 486
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 900
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp