Bästa lösgodissorten

Monifa

Trådstartare
Vilken är din favorit sort?
Brukar den finns i butik?

Jag älskar dunderklump (snusklubba utan pinne) och viol s-märken. Brukar bara finnas på hemmakväll men på senare tid knäcker jag extra som inköpare och påfyllare i ett par butiker (farligt :laugh:).

Är nyfiken på vad andra äter för lösgodis, blir lätt att man tar in godis utifrån sina egna smakpreferenser.
 
Sura fruktnappar, dom stora. Men, det ska inte vara dom hårda platta! Utan dom mjuka lite "bulliga" :o kommer aldrig ihåg vilket märke det är dock :meh: men det är inte så ofta jag ser dom, någon ica maxi har haft dom, några kvantum har dom inte osv.
 
Gröna grodor, riktig choklad typ Marabo mjölk eller fazer blå, engelsk kola och några till av de i separat papper. Sen är kolabönor polly (ljusa) och röds hjärtan också välkomna i påsen och gärna med någon bit salt.
 
Sura colanappar :love:
De där chokladbitarna med färgglada chokladbitar i som fanns i limited edition ett tag. Nu är de borta :mad:
Blåbärsbumblingar. De verkar också vara borta? :down:
Säkert massa fler jag glömt.

Dumma buke, nu kommer det ju bli godispåse i kväll :cautious::D
 
Någon sorts kolastänger med lite ljusare "kladd" i, snökulor, cocosprickar (men de finns inte nånstans längre :(), måsskitar, såna där rosavita svampar, traffic warden (skumt namn), kritor, lysmelk, tofféepralin (finns inte heller nånstans längre!). Där är den perfekta godispåsen :up::d
 
Jag gillar Fazers likörgodis. Förr fanns det nästan överallt men nu finns det bara i vissa godisbutiker. Hemköp hade en slags sega pluppar förut med något blött i mitten - halväckliga men härliga att tugga på men de har försvunnit och jag minns inte ens vad de hette.
 
S-märken! Främst de salta, men de med lakrits/cola och lakrits/kurant är delad nr 2 :love:
Generellt gillar jag saltlakrits och supersura grejer, men ingenting gult!! Gult godis är äckligt :angel:
 
Jag gillar många sorters godis :angel: men de här..... finns det NÅGON som säljer dem längre?

389-4-10595saltak.jpg
 
Sura bumlingar (de orange-gula), lysmelk, lotusbilar (finns de fortfarande, har inte sett de på flera år?), saltlakritsplopp och kryptoniter (originalet, inte dåliga kopior) :love:
 

Liknande trådar

Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 630
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 070
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 213
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 072
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min ekonomi
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp