Bästa lösgodissorten

Måste bara fråga er lakristroll....minns ni Drakeld?
De där löjligt goda godisarna med nån typ av seg lakritskräm i :d:love::heart
 
Men mest gillar jag naturgodis! Jag är fortfarande så besviken på Coop för att de bytte ut sitt naturgodissortiment och därmed tog bort de mjölkchokladsöverdragna ingefärsbitarna. Jag kunde köpa en hel påse med nästan bara sådana. Obligatoriskt biogodis! :(

Tack för påminnelsen om existensen av naturgodisets regent: kanelmandlar. :heart Mycket högt på alla former av godislistor. Mindre tack för den djupa och akuta längtan som jag fick efter sådana nu. Vad har jag hemma - kanel. Räcker inte riktigt för att lösa problemet.
 
Tack för påminnelsen om existensen av naturgodisets regent: kanelmandlar. :heart Mycket högt på alla former av godislistor. Mindre tack för den djupa och akuta längtan som jag fick efter sådana nu. Vad har jag hemma - kanel. Räcker inte riktigt för att lösa problemet.

Mmmm....naturlakrits :d
Och de där lakritsmandlarna med choklad :heart
Sen de där chokladöverdragna saltlakritsarna... mumma
 
Hallonlakrits skallar, geléhallon, båtar både lakrits och hallon. Vill inte ha hårda bitar utan bara sånt som är mjukt. Om jag misstänker att godiset är för gammalt så köper jag inte. Senast jag var på Ikea var det extrapris på bilar och om de hade varit färska så hade jag köpt. Men de var stenhårda så då fick det vara.
 
Idag på vår lokala Ica-butik sålde de ut allt lösgodis för 10kr/kg!!! Och jag som inte ska äta godis 😳 De ska byta leverantör och vill bli av med det gamla.
 
De är inte samma sak. Men bättre än dagens Bassetts.
Ja vad hände där? Jag har inte hört någon som tycker att de smakar bra. Vad var vitsen? Var det att de tog bort dåliga E-indigrienser, eller varför ändra ett vinnande koncept?
De smakar i alla fall mer E än någonsin.
Så har blir det bara laktris nu när det blir lösgodis. Pingvins salta bildäck, Filidutter och Center.
 
Finns ju så mycket gott, meeen försöker undvika att köpa med tanke på hur ohygieniskt (hemmakväll känns mest fräscht iaf..) och ja alla "goda" tillsatser i "skiten" :angel::d men jag kommer att tänka på vissa lösgodisar som fanns och verkar ha försvunnit...Tex minns ni de blå violelefanterna?
 
Hallonlakrits skallar, geléhallon, båtar både lakrits och hallon. Vill inte ha hårda bitar utan bara sånt som är mjukt. Om jag misstänker att godiset är för gammalt så köper jag inte. Senast jag var på Ikea var det extrapris på bilar och om de hade varit färska så hade jag köpt. Men de var stenhårda så då fick det vara.

Du får köpa en konsververingsburk :D. Jag råka köpa lite ofärska lakritsfudge en gång....Slängde dme i burken och de blev som färska :up:.
 

Liknande trådar

Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 639
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 073
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 228
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Vill höra om andras erfarenheter/kunskap runt kräsna katter. Vet att det inte är ovanligt att de blir såna, men varför, och finns det...
2
Svar
24
· Visningar
6 077
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp